דינה זילבר לא תופיע בוועדה בכנסת

על אף בקשתה של ח"כ שלי יחימוביץ' מהיועץ המשפטי לממשלה לאפשר לדינה זילבר להשתתף בדיון בוועדה לביקורת המדינה, הודיע מנדלבליט כי זילבר, המושעית עד לסיום הבירור בעניינה, לא תגיעה לדיון

חדשות כיפה יהונתן קליין 12/11/18 18:19 ד בכסלו התשעט

דינה זילבר לא תופיע בוועדה בכנסת
דינה זילבר. מושעית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אסר על המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, להשתתף בישיבת הועדה לביקורת המדינה שתואמה עם זילבר כבר לפני חודשיים.

מוקדם יותר פנתה יחימוביץ ליועמ"ש מנדלבליט בדרישה לאפשר לזילבר להשתתף בדיון הועדה מחר (ג'), בנושא הקהילה הטרנסג'נדרית בישראל. מנדלבליט אמר בתחילה כי "טרם החליט בסוגיה", אך הודיע לבסוף כי זילבר לא תגיע, ובמקומה תבוא דפנה גוטליב ממחלקת יעוץ וחקיקה (משפט ציבורי-מנהלי). 

כזכור, בעקבות דבריה של דינה זילבר בוועדת החינוך והתרבות, נגד חוק התרבות והאומנות של השרה מירי רגב, הודיעה שרת המשפטים איילת שקד כי זילבר "עברה כל גבול" בביקורתה על הממשלה, וכי "היא מוזמנת להתפטר ולהצטרף למפלגה פוליטית", וכן הודיעה כי זילבר לא תייצג יותר את משרד המשפטים בכנסת ובממשלה. היועמ"ש הסתייג מדבריה של שקד אך הודיע כי זילבר תושעה עד לסיום הבירור בעניינה.

הדיון בוועדה לביקורת המדינה יתמקד, בין השאר, בקשיים שמערימה המדינה, לכאורה, על מי שמבקשים לשנות את רישום סעיף המגדר בתעודת הזהות שלהם, אך לא עברו ניתוח. נושא זה מרוכז ע"י זילבר במשרד המשפטים. ישתתפו בישיבה גם נציגי משרד הבריאות ורשות האוכלוסין, וארגונים שונים מהקהילה הגאה בכלל והטרנסג'נדרית בפרט.