מנדלבליט: אבחן את טענות שקד

היועמ"ש הודיע כי יברר את תלונותיה של שרת המשפטים "ביסודיות", ורק לארח מכן יגבש את עמדתו. ח"כ מועלם: "מוטב בשביל זילבר שתפרוש מתפקידה לאלתר". ח"כ כבל: "אני מבין שבצאלח א-דין מריחים ריח חזק של בחירות".

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/11/18 20:37 כח בחשון התשעט

מנדלבליט: אבחן את טענות שקד
יבחן את טענות שקד. מנדלבליט ושקד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה יבדוק את טענות השרה שקד נגד דינה זילבר ויבחן את דרישתה שתפסיק לייצג את עמדת הממשלה בכנסת, כך נמסר הערב (שלישי) ממשרד המשפטים.

"היועץ המשפטי לממשלה", כך נמסר בהודעה, "מתכוון לברר ולבדוק את הטענות ביסודיות, ורק לאחר בדיקת הדברים יגבש את דעתו לגבי דרך הטיפול בנושא. מעבר לכך לא נתייחס כרגע".

שקד שיגרה היום מכתב למנדלבליט ובו תקפה את זילבר על כך שהיא מביע דעות אישיות בדיונים שבהם היא אמורה לייצג את עמדת משרד המשפטים, ובכך מועלת בתפקידה, "אין מנוס מלקבוע כי תפיסתה הפוליטיות של זילבר צריכה למצוא את ביטוייה בריצתה לתפקיד פוליטי במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת".

מועלם-רפאלי

מועלם-רפאלי צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, גיבתה את חברתה וצייצה בטוויטר כי "אחרי דברי ההקדמה הפוליטיים ששמענו מדינה זילבר במגוון חוקים, לפני שזכינו לשמוע את הפן המשפטי, הרי שבמידה ודינה  תחליט לרוץ לכנסת".

לדבריה, "ברור לכולם באיזה מחנה היא תתמודד. זילבר הוכיחה במשך שנים שהיא איננה מייצגת את עמדת הממשלה כי אם את תפיסת עולמה האישית הפוליטית, מתוך אמונתה כי היועצים המשפטיים הם המאורות הגדולים ואילו נבחרי הציבור בורים ועמי ארצות. דרישת  השרה שקד נכונה ומוטב בשביל זילבר שתפרוש מתפקידה לאלתר".

גם עו"ד איתמר בן גביר בירך על החלטת שקד ואמר: "עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא. היום עשתה שרת המשפטים צעד חשוב למשילות הימין והצילה מעט מהכבוד של ממשלת הכל דיבורים של נתניהו, ליברמן ובנט".

מבקש משמאל להתפכח. ח"כ כבל

ח"כ כבלצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לצד זה הוסיף כי "דינה זילבר הייתה מזמן צריכה להיות מפוטרת וההחלטה שלא לאפשר לה לייצג את המדינה בדיונים, היא צעד ראשון אך אסור שיהיה אחרון. המדובר בפקידת ציבור שהתנהלה במשך שנים רבות כבעלת הבית והיא וחבריה הסיבה לכך שממשלת ישראל לא שולטת בנעשה בשטח ועל החלטת השרה שקד יש לברך: בשעה טובה ומוצלחת.

"אני מקווה שהצעד היום של השרה הוא מסר לבאות, אך אסור לשקוע באשליות. אם השרה תסתפק בזילבר ובהשעיה מדיוני הועדות בכנסת לא נגיע לשום מקום. יש לא מעט פקידים ששרת המשפטים חייבת להראות להם את הדרך החוצה, אחרת הימין ימשיך לברבר והשמאל ימשיך לנהל".

לעומתם, תקף ח"כ איתן כבל מהמחנה הציוני את עמדת שקד ורמז כי פעולתה נבעה משיקולי בחירות, "על רקע מכתבה של שקד אני מבין שבצאלח א-דין מריחים ריח חזק של בחירות. השלב הבא: חוק נאמנות של יועמ"שים ושופטים".

שרת המשפטים לשעבר ויו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, אמרה כי "ההשתלחות הפומבית של שרת המשפטים במשנה ליועץ המשפטי לממשלה היא עוד שלב בהטלת אימה ופחד על עובדי המדינה ושומרי הסף. הבירור שעושה היועץ המשפטי לממשלה צריך להיות בינו לבין המשנה לו ולא משפט שדה פוליטי. בינתיים חוק הנאמנות במשפט עוד לא עבר".