שקד במתקפה חסרת תקדים על דינה זילבר: "לא תופיע יותר בכנסת כנציגת המשרד"

שרת המשפטים דרשה מהיועמ"ש להדיח את המשנה שלו מייצוג עמדות משרד המשפטים בכנסת, בטענה לנטייתה הפוליטית, "תפיסתה הפוליטיות צריכה למצוא את ביטוייה במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/11/18 18:48 כח בחשון התשעט

שקד במתקפה חסרת תקדים על דינה זילבר: "לא תופיע יותר בכנסת כנציגת המשרד"
שרת המשפטים איילת שקד, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שרת המשפטים איילת שקד תקפה הערב (שלישי) בחריפות את המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, והורתה ליועמ"ש מנדלבליט שלא לאפשר לה לייצג עוד את עמדת הממשלה בוועדות השונות של הכנסת, מאחר והיא נגועה פוליטית.

"ניכר ממעשיה החוזרים ונשנים", כתבה שקד במכתב ששלחה למנדלבליט, "שאין היא מבקשת ללפעול על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה". בנוסף טענה כי "ניכר כי אין היא מבקשת לפעול כיועצת משפטית באופן מקצועי וישר".

עוד טענה שקד כי "אין מנוס מלקבוע כי תפיסתה הפוליטיות של זילבר צריכה למצוא את ביטוייה בריצתה לתפקיד פוליטי במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת".

מונעת הדרה גם במגזר הבדואי? דינה זילבר

שקד דורשת את הדחתה מייצוד עמדת משרדה. דינה זילברצילום: Yonatan Sindel/Flash90

זעמה של שקד על זילבר הגיעו בעקבות שורת התבטאויות שלה, במספר דיונים בוועדות הכנסת, נגד חוקים שניסתה הממשלה לקדם, לרבות חוק היועמ"שים. לטענתה של השרה, עברה זילבר עבירת משמעת מאחר והביעה את דעותיה האישייות במקום לייצג את עמדת שולחיה כנציגת במערכת המשפט.

בעקבות דברים אלו, דרשה שקד ממנדלבליט כי ידיח את זילבר מהמשך ייצוג עמדת משרדה בוועדות הכנסת, "היא אינה רשאית להגיע לממשלה או לכנסת כנציגת המשרד". בנוסף היא דרשה מהיועמ"ש לבחון את התנהלות של המשנה שלו בכל הנוגע לתקנות שעל פיהן היא אמורה לפעול.


להורדת הקובץ