מנדלבליט עונה לשקד: ההחלטה בעניין זילבר היא שלי-לא שלך

היועמ"ש מגבה את המשנה שלו, דינה זילבר וקורא תיגר על בקשתה של שקד למנוע מזילבר להתייצב לדיוני כנסת כנציגת משרד המשפטים "ההחלטה נתונה לסמכותי הבלעדית"

חדשות כיפה מירב כהן 07/11/18 08:43 כט בחשון התשעט

מנדלבליט עונה לשקד: ההחלטה בעניין זילבר היא שלי-לא שלך
אביחי מנדלבליט, צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט משיב לשרת המשפטים שקד במכתב חוזר וטוען כי אין בסמכותה לקבוע מי ייצג את משרד המשפטים בדיוני הכנסת

דינה זילבר, המשנה ליועמ"ש מנדלבליט, העבירה ביקורת חריפה על חוק נאמנות בתרבות של שרת התרבות רגב בדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט אתמול (ב') בכנסת, לקראת קריאה שנייה ושלישית של החוק. זילבר טענה כי החוק מפלג וישנה סתירה מובנת בין נאמנות לתרבות.  

שרת המשפטים שקד-הממונה על זילבר שיגרה מכתב חמור ליועמ"ש והורתה לו שזילבר תחדל מלייצג את עמדת משרד המשפטים בדיוני הכנסת מכיוון שבטענותיה מובאת עמדה הפוליטית ולא המשפטית "תפיסתה הפוליטיות צריכה למצוא את ביטוייה במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת" 

אמש, היועץ המשפטי לממשלה טען שיבדוק את טענות השרה שקד נגד דינה זילבר ויבחן את דרישתה שתפסיק לייצג את עמדת הממשלה בכנסת. 

היום מנדלבליט משיב לשרה במכתב חוזר וטוען כי הוא ייבחן את טענותיה של שקד, אולם, הוא מבהיר "ההחלטה על התייצבותו של גורם משפטי הכפוף לי כיועץ המשפטי לממשלה, הינה החלטה הנתונה לסמכותי ולאחריותי הבלעדית, ואין מקום להתערבות בסמכות זו" 

חברי כנסת רבים הגיבו למתקפה של שקד על המשנה ליועמ"ש. חברות יש עתיד ביקשו מהשרה לחזור בה "שיגרת מסר מאיים" בטענה שזה לא ייתכן שאם פקיד ציבור לא מסכים עם עמדת הממשלה לא יוכל לייצג אותה. מנגב חבר הכנסת יוגב גיבה את החלטה של שקד ובירך עליה