דובר צה"ל: "התקשורת המערבית סייעה לחמאס בפרסום שקריו"

במאמר ב"וול סטריט ג'ורנל" תקף תא"ל רונן מנליס את הבחירה להציג את גרסת הפלסטינים לעימותים בגבול עזה, "במקום לבדוק את העובדות". לדבריו, "חמאס בעצמו הודה ש-80% מההרוגים לא היו אזרחים תמימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/18 09:17 ז בסיון התשעח

דובר צה"ל: "התקשורת המערבית סייעה לחמאס בפרסום שקריו"
התפרעויות אלימות ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

"חמאס יכול לשקר לעולם, לפלסטינים ולמפקדיו, אבל אני גאה שצה"ל לעולם לא ישקר או ישתמש באזרחים ישראלים או בחיילים כפיונים", כך כתב דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, במאמר שפורסם אמש (א') ב"וול סטריט ג'ורנל", שבו התייחס להפגנות הפלסטינים בגדר הגבול עם עזה. "צה"ל תמיד בוחר באמת. חיילים כנראה לא מצטלמים טוב כמו טרוריסטים שמחופשים לאזרחים, אבל אנחנו כנים ועומדים מאחורי מה שאנחנו אומרים", הוסיף.

לדברי מנליס, "חלק מהתקשורת המערבית סייעה לחמאס בפרסום שקריו במקום לבדוק את העובדות. אם כדי לנצח בדעת הקהל העולמית אני צריך לשקר כמו חמאס, אני מעדיף לומר את האמת ולהפסיד. צה"ל ניצח בכך ששמר על משפחות ישראליות מפני השגת המטרות של חמאס – לפרוץ את הגדר ולרצוח. אני הולך לישון בתקווה לחיים טובים יותר וזו האמת".
 
דובר צה"ל סיפר על דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, וטען כי הוא מפיץ שקרים בשיטתיות. "בזמן שהייתי איש מודיעין בגזרת עזה, למדתי להכיר את אבו זוהרי ודוברים נוספים בחמאס. המטרה שלהם ברורה – לשקר ולעודד את השמדתה של ישראל. אבל כמו שבכיר חמאס סלאח ברדוויל אמר בעצמו בריאיון לרשת טלוויזיה פלסטינית, מתוך 62 פלסטינים שנהרגו, 50 היו אנשי חמאס".

לדבריו, "חמאס בעצמו הודה ש-80% מההרוגים לא היו אזרחים תמימים, חלק נוסף בהרוגים היו אנשי הג'יהאד האיסלאמי. מחמוד א-זאהר, אחד ממייסדי חמאס, אמר לאל-ג'זירה: 'כשאנחנו מדברים על התנגדות עממית, אנחנו משקרים לעם'. אפשר לסמוך על חמאס כשהם מודים בעצמם בשקרים שלהם.
 
"14 דולר קיבל כל אדם שהגיע לגדר ואם משפחה שלמה הגיעה אז היא קיבלה 100 דולר. 500 דולרים קיבלו מי שנפגע בהפגנות. הקהל היה התקשורת הבינלאומית. חמאס אפשר לכל בעל מצלמה עם אינטרנט אלחוטי לקבל מקום בשורה הראשונה. הרעיון שהיה מדובר בהפגנה עממית ושלווה הוא השקר הגדול ביותר. חמאס לא מאפשר את חופש הביטוי או חופש ההתאספות כמו גם חופש דת או חופש עיתונות. אין דבר כזה הפגנת שלום בעזה – רק הפגנות שמאשר חמאס".

מנליס הוסיף כי "במתקפות לעבר הגדר, חמאס השתמש בתתי מקלע, בקבוקי תבערה, עפיפוני תבערה ורימוני יד. מאות עזתים ניסו לפוצץ את הגדר או לחתוך אותה במטרה לחדור לשטח הריבוני של מדינת ישראל ולהגיע לאזרחים ישראלים תמימים בתוך דקות".

דובר צה"ל ציטט את מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר שקרא לפרק את הגדר ולעקור את לבם של הישראלים מגופם, וסיפר כי בפייסבוק של חמאס פורסמה מפה שבה מסומנות הדרכים להגיע ליישובים ישראליים.

"בהתמודדות עם המעשים הפחדניים של הטרוריסטים שהתחפשו לאזרחים, חיילי צה"ל נהגו באומץ ובאיפוק תחת הנחיות נוקשות של הוראות פתיחה באש כדי למנוע כמה שיותר פגיעה באזרחים חפים מפשע", סיכם.