פרשת אסותא העליון פסק סופית: בקרוב נדע מי ההורים של התינוקת סופיה

שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק-ארז דחתה את ערעור הוריה של התינוקת סופיה. פסיקתה סוללת את הדרך לביצוע בדיקות גנטיות שייקבעו סופית את זהות ההורים הביולוגיים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/09/23 13:26 כ באלול התשפג

העליון פסק סופית: בקרוב נדע מי ההורים של התינוקת סופיה
אסותא, החלטה סופית, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

לאחר שהוריה של התינוקת סופיה, הילדה שנולדה בפרשת העוברים בבית החולים אסותא, הגישו ערעור על ההחלטה לביצוע בדיקה גנטית חוזרת, דוחה השופטת ברק-ארז את הבקשה. למעשה סוללת השופטת את הדרך לבדיקה גנטית סופית שתקבע מי ההורים הביולוגיים של התינוקת.

"הגיעה עת לדעת": פסיקת השופטת ברק-ארז

ההורים ביקשו להגיש ערעור על ההחלטה לבצע בדיקה חוזרת לבית המשפט המחוזי לענייני משפחה, עתה דוחה השופטת את הבקשה. "קבלת הבקשה ובחינת הערעור לגופו גם בערכאה זו יביאו להתמשכות נוספת של ההליך המשפטי, באופן שאינו עולה בקנה אחד עם טובת הקטינה, ולא פחות מכך, מזיק גם למשיבים ולמבקשים עצמם" כתבה השופטת בפסק הדין.

השופטת ברק ארז, דחתה את בקשת ההורים

השופטת ברק ארז, דחתה את בקשת ההורים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בהמשך הוסיפה: "אף אם לא תהיה כל שמחה בהתרת הספקות, אין עוד מקום לעצום עיניים מפני האפשרות של התממשות הסיכוי. הגיעה עת לדעת. נוכח החשיבות העצומה של מימד הזמן בחייה של הקטינה, לא נותר לי אלא לקוות כי ביצוע הבדיקה אכן יתאפשר בהקדם האפשרי".

התחקיר שהוביל לשינוי ההחלטה

כזכור, בתחקיר שפרסם העיתונאי אבי עמית בתוכנית "זמן אמת", נחשפה שרשרת המחדלים שארעו באסותא והעובדה שייתכן שבני הזוג שהתראיינו לראשונה ל"זמן אמת" הם ההורים הביולוגיים של סופיה. השופטת ברק-ארז קבעה היום כי אין מדובר ב-22 זוגות ''חשודים'' כפי שנטען מלכתחילה, אלא בזוג אחד בלבד, ועל כן יש לאפשר לבדיקה להתקיים.