בעקבות מחדל ההפריה החדש: אלו הצעדים של משרד הבריאות נגד אסותא

משרד הבריאות זימן את אסותא לשימוע לפני קבלת החלטה מנהלית, יקים וועדת בדיקה וישקול על סגירת מלאה או חלקית של היחידה : "האירועים הללו וסמיכותם מעלים חשש לפגיעה בבריאות הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/23 19:27 ב בסיון התשפג

בעקבות מחדל ההפריה החדש: אלו הצעדים של משרד הבריאות נגד אסותא
אסותא, צילום: Yossi Aloni/Flash90

מחדל אסותא השני: לאחר היוודע המחדל החמור באסותא, בו נחשד כי תינוק שנולד מהפריה חוץ גופית, אינו תואם גנטית לאביו, במשרד הבריאות הגיבו למקרה והאשימו את בית החולים באי דיווח עליו למשרד על פי הנדרש. בתוך כך,  ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, זימנה היום (ב') את אסותא מרכזים רפואיים וכן את אסותא רמת החייל לשימוע. לנוכח התנהלות בעייתית, שוקלת ד"ר מזרחי להורות על סגירה מלאה או חלקית של היחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים אסותא רמת החייל. 

"האירועים הללו וסמיכותם מעלים חשש לפגיעה בבריאות הציבור"

במשרד הבריאות הסבירו כי כי השימוע יתקיים על בסיס שני אירועים. הראשון הוא האירוע חמור שלא דווח למשרד הבריאות בדבר התייבשות  13 ביציות מופרות, שדומה מאוד לאירוע נוסף שהתרחש לפני מספר חודשים בבית החולים אסותא רמת החייל. 

משה בר סימן טוב

משה בר סימן טוב צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

האירוע השני הוא חשד לאירוע שלא דווח בו נמצאה חוסר התאמה גנטית בין אב לילד, לאחר ביצוע טיפולי פוריות והפריה חוץ גופית בבית החולים אסותא רמת החייל. בנוסף, התברר בשיחה שהתקיימה עם הנהלת אסותא מרכז רפואיים כי בית החולים השהה את בירור בעניין והבירור הראשוני עם עובדת המעבדה הרלוונטית לאירוע נעשה רק ביום שליחת המכתב". 

טיפולי הפריה

טיפולי הפריה צילום: shutterstock

במשרד הבריאות הסבירו כי האירועים הללו וסמיכותם, כמו גם אי הדיווח שלהם למשרד הבריאות, מעלים חשש לפגיעה בבריאות הציבור. על כן, כאמור, נשקלת האפשרות להורות על סגירה מלאה או חלקית של היחידה.