פרשת אסותא מסתבכת: בית הדין הפך את פסיקת בג"ץ - תיערך בדיקה חדשה

לאחר התחקיר ששודר בתוכנית "זמן אמת", הורה בית הדין לענייני משפחה על בדיקה גנטית לזוג הורים שייתכן והם ההורים הביולוגים, זאת בניגוד לפסיקת נשיאת העליון חיות. היולדת ובן זוגה צפויים לערער לבית המשפט נגד ההחלטה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 11/07/23 20:24 כב בתמוז התשפג

פרשת אסותא מסתבכת: בית הדין  הפך את פסיקת בג"ץ - תיערך בדיקה חדשה
אסותא, הפרשה מסתעפת, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

פרשת העוברים בבית החולים אסותא מסרבת להסתיים והיום (ג') מורה בית הדין לענייני משפחה כי צמד הורים שייתכן והם ההורים הביולוגיים של התינוקת, יוכלו לבצע בדיקה גנטית על מנת לאמת את הנושא. פסיקת בית הדין מגיעה לאחר שנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות פסקה כי לא יתבצעו יותר בדיקות גנטיות. ההחלטה מגיעה לאחר שידור התחקיר בתוכנית "זמן אמת" בכאן 11 ומי שהודיע על ההתפתחות הוא מגיש התוכנית, העיתונאי אסף ליברמן.

בעקבות התחקיר, בית הדין הורה על בדיקה גנטית

"יש זוג אחד שבסבירות גבוהה מאוד הם ההורים הביולוגיים של התינוקת סופיה שנולדה לאישה אחרת. והנה היום, אחרי פסיקה של נשיאת העליון חיות לפיה אין לאפשר בדיקה גנטית לאותם הורים, בית הדין לענייני משפחה מורה על בדיקה כזאת" כותב ליברמן בעמוד הטוויטר שלו.

בית חולים אסותא, ארכיון

בית חולים אסותא, ארכיון צילום: Yossi Aloni/Flash90

הוריה של סופיה, מי שילדה אותה ובן זוגה מתכננים להילחם נגד ההחלטה ולעתור לבית המשפט המחוזי בבקשה לא לאשר את הבדיקה הגנטית שאישר בית הדין. כאמור, בעבר פסק בית המשפט העליון נגד המשך ביצוע בדיקות גנטיות.

נימוקי שופטי העליון

בפסק הדין כתבו השופטים כי "השאלה הניצבת לפנינו היא האם ראוי להמשיך במלאכה, ולפתוח בשלישית את מכסה התיבה, הפעם לרווחה", כאשר הם מתייחסים לפעמים הראשונות בהם הותרה הבדיקה הגנטית להורים. השופטים הוסיפו: "כך שגם מי שטענתו להורות גנטית היא בעלת הסתברות נמוכה, יוכל לברר ספקותיו. מהטעמים שפורטו לעיל, סבורני שהדין הישראלי אינו מאפשר לעשות כן".