הילדה בלעה את הטבעת של אימה: כך האב הציל את חייה

ילדה בת 3 שיחקה עם טבעת של אימה ובלעה אותה, אביה שם לב לקוצר הנשימה והצליח להציל את חייה. בבית החולים היא הוכנסה לניתוח חירום תחת הרדמה מלאה והטבעת הוצאה: "קורא להורים לגלות ערנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/23 14:18 ו בניסן התשפג

הילדה בלעה את הטבעת של אימה: כך האב הציל את חייה
ד"ר סוהיל גרה והילדה, צילום: דוברות הלל יפה

בת 3 בלעה את הטבעת של אמה: דימה אבו פול בת השלוש וחצי מבאקה אל גרביה הייתה בבית סבתה ושיחקה בטבעת של אמה. בזמן ששוחחה עם אמה בטלפון, הכניסה את הטבעת המתכתית לתוך הפה ובלעה אותה. כשהיא סובלת מקוצר נשימה, רצה במהירות לסבתה שהבחינה כי הילדה מכחילה ולא נושמת.

ביצע היימליך והחזיר לדימה את הנשימה

מיד הזעיקה את אמיר, אביה של דימה. אמיר, אח מוסמך במקצועו, ביצע היימליך והחזיר לדימה את הנשימה, אולם הטבעת נותרה בפנים. דימה הובהלה במהירות לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי הלל יפה. עם הגעתה בוצע צילום רנטגן בו נצפתה בבירור הטבעת תקועה בוושט העליונה. היא הוכנסה לניתוח חירום תחת הרדמה מלאה, ובאמצעות אנדוסקופ (צינור צר וגמיש) שהוכנס דרך חלל הפה לוושט, הצליח ד"ר סוהיל גרה, רופא במחלקת אף אוזן גרון, לשלוף את הטבעת בשלמותה.

צילום הרנטגן של הטבעת בגוף הילדה

צילום הרנטגן של הטבעת בגוף הילדה צילום: דוברות הלל יפה

"לא פעם אנו נתקלים בילדים קטנים שבולעים גופים זרים"

דימה אושפזה להשגחה במחלקת ילדים כשהיא מרגישה טוב. ולגבי הטבעת- דימה שומרת אותה למזכרת בתוך קופסה קטנה. פרופ' יצחק ברוורמן, מנהל מחלקת אף אוזן גרון וכירורגיית ראש צוואר במרכז הרפואי הלל יפה, ציין: "לא פעם אנו נתקלים בילדים קטנים שבולעים גופים זרים. אני קורא להורים לגלות ערנות ולא לאפשר לילדים לשחק בחפצים קטנים מסוכנים לבליעה. מצבים אלה עלולים להיות מסכני חיים".