חתונה בבר, טבעת שנעלמה וחופה בגיל 96: הרבנים חושפים את הסודות

הרבנים שעורכים חופות רואים בכך שליחות אמיתית, ובסרטון חדש מספרים על התקריות המצחיקות, על הרגעים המרגשים ועל הערך המוסף שחשוב להם לביא בכל חופה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/23 20:25 כא באדר התשפג

חתונה בבר, טבעת שנעלמה וחופה בגיל 96: הרבנים חושפים את הסודות
הרבנים המחתנים - רגע של חכמה, צילום: צילום מסך רגע של חכמה

בסרטון חדש מסדרת "המקצוענים" מבית "רגע של חכמה", מספרים רבנים שונים על מאחורי הקלעים של אחד מהתפקידים המשמחים ביותר שיש - עריכת חופה וקידושין. הרבנים משתפים ברגעים מרגשים ומצחיקים, מספרים על הייחודיות שכל אחד מהם מביא לחופות שהוא עורך ועל השליחות שהם רואים במילוי התפקיד.

"מקפיד תמיד לפתוח את החופה בסיפור ההיכרות של בני הזוג"

כל אחד מהרבנים נוסך משמעות בחופה בדרכו שלו: "יום שיש לי בו חופה זה יום שאני הולך למקווה, כדי הגיע טהור" מספר הרב דוד מנחמוב, רב קהילת רמת אביב ג' החדשה. הרב יוחאי הכהן תמיד "מקבל את החתן והכלה בשירה". הרב אריה לוין, רב בצפון תל אביב, מקפיד תמיד לפתוח את החופה בסיפור ההיכרות של בני הזוג: "זה מחבר את הקהל והזוג מרגיש שייך לטקס. זה לא קל לי לזכור את כל הסיפורים שלהם מתאילנד ומהצבא".

צילום: shutterstock

בחור רווק בן 96 שבא להתחתן

בין הסיפורים שהרבנים משתפים - על טבעות שנשכחו בבית, או נפלו מתחת לדק של החופה, ואפילו על חתונה בבר, הרב מנחמוב מספר על חופה לא שגרתית אותה ערך: "בחור רווק בן 96 שבא להתחתן וניסה לשבור את הכוס, הוא לא הצליח לדרוך חזק מספיק על הכוס למרות שהייתה דקה וקלה, בסוף מה שעשינו זה שהחתן החזיק את הכוס והפיל אותה לרצפה". 

בסיום הסרטון, הרב מנחמוב מסביר בהתרגשות: "בכל הדורות כולם כל קהילה סמכה על הרבנים של"  לדבריו, "לפני קצת יותר ממאה שנה הגיעה הרבנות הראשית ופעם ראשונה בהיסטוריה יש מצב שבו עם ישראל כולו מקצה לקצה סומכים על מקום אח, ומאז תימנים מתחתנים עם פולנים והונגרים עם גרמנים, ואנחנו מתחילים להיות עם אחד".