בנט: די להאשים את המשטרה

שר החינוך התייחס לראשונה להמלצות נגד נתניהו, ואמר: "רה"מ צריך לשמש דוגמה, קבלת מתנות בהיקף כה רחב איננה עומדת בציפייה של אזרחי ישראל". עם זאת הוא הבהיר כי עומדת לו חזקת החפות והחוק מאפשר לו להמשיך בתפקידו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/18 11:39 כט בשבט התשעח

בנט: די להאשים את המשטרה
בנט בכנס מרכז השלטון המקומי, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

"יש להימנע מלהאשים את משטרת ישראל בהפיכה שלטונית. אני סומך על משטרת ישראל ועל המפכ"ל", כך אמר הבוקר (ד') שר החינוך נפתלי בנט בהתייחסות ראשונה להמלצות המשטרה להעמיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו לדין.

בנאומו בכנס מרכז השלטון המקומי שנערך בגני התערוכה בתל אביב, הוסיף בנט כי "אתמול בערב היה רגע לא נעים לכל אזרח במדינת ישראל, בוודאי לראש הממשלה עצמו. לפני הכול, הוא בן אדם. לתפיסתי, לראש ממשלת ישראל יש שתי משימות: האחת, לשמור על ביטחון ישראל והשנייה להוות מנהיג ודוגמה לאזרחי ישראל".

לדבריו, "כחבר בשתי ממשלות נתניהו, אני יכול להעיד שראש הממשלה מנהל את ענייני המדינה באופן ראוי ותקין ומתוך מסירות עמוקה. כחבר בקבינט הביטחוני מזה חמש שנים אני יכול גם לקבוע בברור שראש הממשלה נתניהו מחויב לביטחון המדינה ואין לי ספק שהוא לעולם לא יפגע בביטחון ישראל למען מטרה זרה, כפי שנרמז לאחרונה".

בנט מתח ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה, ואמר "כשנתניהו עמד פה לפני כמה דקות ואמר שהוא פעל ממניעים טובים למען מדינת ישראל, אני מאמין לו. אולם, לראש ממשלה בישראל יש משימה נוספת והיא לשמש דוגמה אישית לציבור הישראלי בכלל ולנוער הישראלי בפרט. ראש ממשלה לא צריך להיות מושלם, והוא לא צריך לחיות בסגפנות - אבל הוא כן צריך להיות מישהו שאומרים עליו 'ככה צריך לנהוג'. לצערי, קבלת מתנות בהיקף כה רחב איננה עומדת בציפייה זו של אזרחי ישראל.

"עם זאת, החוק במדינת ישראל הוא ברור - הוא קובע שראש ממשלה רשאי להמשיך בתפקידו גם לאחר המלצות המשטרה. אנחנו מדינת חוק, ולראש הממשלה נתניהו עומדת חזקת החפות. אני מייחל ומקווה עבור ראש הממשלה ועבור כולנו שהוא ייצא נקי בסוף התהליך. לאור זאת, קיבלתי החלטה להמתין עד להכרעת היועמ"ש. אני סומך על יושרם ועמידותם של היועץ וצוותו. לגבי הפן הערכי, יחליט הציבור ביום הבוחר".

בנט הוסיף כי "עד להכרעת היועץ אני קורא לכל הצדדים לנהוג באחריות, באיפוק ובממלכתיות. מחד, יש להימנע מלהאשים את משטרת ישראל בהפיכה שלטונית. אני סומך על משטרת ישראל ועל המפכ"ל. מאידך, יש גורמים באופוזיציה ששוכחים את חזקת החפות של ראש הממשלה וששים אלי בחירות, כשמטרתם האמיתית היא הפלת ממשלת ימין. אני מצפה מהם להתאפק עד לסיום התהליך.

"יש הטוענים שראש הממשלה לא מסוגל לנהל את ענייני המדינה, אולם אני לא מזהה בשלב זה פגיעה בתפקודו של ראש הממשלה. יש לנו ממשלה לאומית טובה שבונה את הכלכלה, מזניקה את החינוך ושומרת על הביטחון. הדרך להחליפה היא בקלפי. מדינת ישראל איננה מדינה מושחתת והיא גם לא הפכה להיות כזו בבכי מהדורת חדשות", אמר.

שקד בכנס מרכז השלטון המקומי

שקד בכנס מרכז השלטון המקומיצילום: ששון תירם

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה בנאומה גם היא להמלצות המשטרה, ואמרה כי "יש ערך שנשחק במדינה וזה חזקת החפות. לכל אדם וגם לראש ממשלה עומדת חזקת החפות. במדינת ישראל, יש אדם אחד שקובע האם יוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה – היועץ המשפטי לממשלה". 

לדבריה, "אינני שותפה למתקפות שהופנו כלפי המשטרה בשעות האחרונות. לצד זה חשוב להדגיש: המשטרה לא ממליצה. היא מסכמת את החקירה ואומרת האם יש תשתית ראייתית לביצוע עברות. בכך מסתכם תפקידה. 

"אדם אחד מחליט האם להגיש כתב אישום נגד ראש ממשלה וזה היועץ.  העובדה שהוא היה סנגור, תובע , שופט ומזכיר ממשלה מקנה לו ניסיון וראייה רחבה. צריך להיזהר לא לעשות פליליזציה של ההליך הפוליטי. היועץ ישמע את בכירי הפרקליטות ויחליט.

"אני מכירה היטב את אביחי מנדלבליט ואת פרקליט המדינה שי ניצן ואת ראשי הפרקליטות. הם אנשים ישרים והגונים. אני סומכת עליהם שיקבלו את ההחלטה המקצועית, נקייה מכל רבב".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן