נתניהו: "דו"ח ההמלצות מוטה וקיצוני, לא מחזיק מים"

ראש הממשלה הגיב להמלצות המשטרה להעמידו לדין, ואמר: "הקואליציה יציבה. אין לאף אחד תוכניות ללכת לבחירות. אנחנו נמשיך לפעול לעם עם ישראל עד סוף הקדנציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/18 10:52 כט בשבט התשעח

נתניהו: "דו"ח ההמלצות מוטה וקיצוני, לא מחזיק מים"
נתניהו בכנס מרכז השלטון המקומי, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

"דו"ח ההמלצות מוטה וקיצוני, לא מחזיק מים", כך אמר הבוקר (ד') ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה להמלצות המשטרה להעמידו לדין בגין שוחד בתיקי 1000 ו-2000. את הדברים אמר נתניהו בכנס מרכז השלטון המקומי שנערך בגני התערוכה בתל אביב.

"אני רוצה קודם כל להרגיע אתכם – הקואליציה יציבה", פתח נתניהו את נאומו. "אין לאף אחד, לא לי ולא לאף אחד אחר, תוכניות ללכת לבחירות. נמשיך לעבוד יחד איתכם למען אזרחי מדינת ישראל - עד סוף הקדנציה", אמר.

"אחרי שקראתי את דו"ח ההמלצות אני יכול להגיד שזה מסמך מוטה, קיצוני מחורר כמו גבינה שווייצרית שלא מחזיק מים. הדו"ח מתעלם ומטשטש חברות קרובה מאוד של קרוב ל-20 שנה בין ארנון מילצ'ן לביני ובין המשפחות שלנו - חברות שהיו בה אגב מתנות הדדיות, עוד בתקופה שהייתי אזרח פרטי והרבה לפני שנכנסתי לתפקיד", אמר נתניהו.

"שנית, המסמך מנפח את הסכומים עד לבלי הכר - הוצאות ענק, שכלל לא קשורות אליי, הכול במטרה להגיע למספר הכסף. שלישית, הוא פשוט מתעלם משתי עובדות מוחצות שהבאתי אתמול ושידועות - שלא פעלתי עבור מילצ'ן, אלא נגדו. ראשית, כששברתי את המונופול שלו, במה שקרוי מכשירי תנועה, ייבוא כלי רכב וזה היה שווה הון עתק, זה הלך. שנית, כשפעלתי לסגור את ערוץ 10 שבבעלותו ואז המניות שלו היו שוות כלום - שום דבר, אפס.

"אז איך מצד אחד יכול להיות שאני פועל לטובת מילצ'ן, ומצד שני אני פועל לרעת מילצ'ן? והתשובה היא - לא זה ולא זה. אני פועל לפי העיקרון שאני חושב שהוא נכון למשק הישראלי או לחברה הישראלית, ולא מעניין אותי לפעול לפי אדם זה או אחר. כלומר, זה קצת יותר ממה שאמרתי. כי במקומות שאני פועל מתוך סמכותי אני פועל נגד מילצ'ן ולא לטובתו. זה עולם הפוך", הוסיף נתניהו.

בנוגע לתיק 2000, אמר נתניהו: "המסמך הופך את היוצרות גם בתיק 2000. אגב, אני לא בטוח שצריך לחקור יחסי פוליטיקאים ועיתונאים, אבל אם כבר נכנסים לזה - איך יכול להיות שאותי, שבלמתי את חוק 'ישראל היום', פיזרתי את הכנסת והבאתי לקבירת החוק - אותי חוקרים ו-43 חברי כנסת שיזמו את החוק, קידמו והצביעו - אותם לא חוקרים?".

ראש הממשלה התייחס גם להיותו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עד מפתח בתיק 1000, ואמר: "העולם הפוך גם בעניינו של לפיד. לפיד אמר שהוא נחקר בערך כשעה. אותי שאלו בעניין הזה כמה שאלות בלבד - ואמרתי שלא פעלתי לטובת מילצ'ן. שעה אחת לו וכמה שאלות לי, בחקירה של שנה וחצי, ועכשיו מסתבר שעל הבסיס הזה לפיד הוא עד מפתח.

"זה אומר לכם הרבה מאוד על ההמלצות הללו ועל התהליך הזה. זה כמובן אותו לפיד שהבטיח להפיל אותי בכל מחיר. זה אותו לפיד שהוא חבר קרוב של מילצ'ן - אין בזה חטא, אבל הוא חבר קרוב. הוא הועסק על ידי מילצ'ן, הוא דן עם מילצ'ן כשר האוצר האחראי בענייניו של מילצ'ן, כלומר הוא לא הדיר את ידיו מלעסוק בעניינו של מילצ'ן - אז הוא הפוך להיות העד המרכזי.

"אני מנסה לחשוב מה היה קורה אם אני הייתי עושה דבר כזה. הייתי נחקר באזהרה שבע פעמים, אבל פה העולם התהפך. ברגע שלפיד אומר את מילת הקסם 'נתניהו' - העולם מתהפך. אני מקבל המלצות - ולפיד מחיאות כפיים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן