פרקליטו של נתניהו: "לא היה שוחד, הסכומים נופחו"

עו"ד עמית חדד דחה את ההמלצות נגד רה"מ, וטען כי "המסמך מחורר ומתעקש בכוח לחבר עובדות לא קשורות". לדבריו, המשטרה "מאבדת את המקום המוסרי שלה לדבר באובייקטיביות, כתב החשדות מלא בכשלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/18 09:45 כט בשבט התשעח

פרקליטו של נתניהו: "לא היה שוחד, הסכומים נופחו"
נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

"מדובר במסמך מחורר שמתעקש בכוח לחבר עובדות שלא קשורות זו לזו לכדי שוחד", כך אמר הבוקר (ד') עו"ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה, בתגובה להמלצות המשטרה להעמיד את נתניהו לדין בגין שוחד בתיקי 1000 ו-2000.

בריאיון לתוכנית קלמן-ליברמן בכאן רשת ב', האשים חדד את המשטרה בכך שניפחה את הסכומים שנטען כי ניתנו לנתניהו כשוחד מטעם איש העסקים ארנון מילצ'ן, ואמר כי הם "נמוכים בהרבה, ומגיעים אולי לחצי מיליון". עוד הוא טען כי נתניהו כלל לא טיפל בענייניו של מילצ'ן כפי שנטען בהמלצות.

"אני לא חושב שראיתי אי פעם מסמך מחורר כל כך. זו פעם ראשונה שרואים המלצות כל כך שגויות. הסכומים שבהמלצה הזו הם מנופחים, לא נכונים ושגויים. זה פשוט דבר שלא מתקבל על הדעת", אמר חדד.

"אני לא יודע מה בדיוק המספרים, אבל הם פחותים בהרבה. אני שואל אתכם – נשמע לכם הגיוני שהסכום הצטבר בדיוק למיליון שקלים? זה נופח מעבר לכל פרופורציה",טען.

https://soundcloud.com/kan-bet/ialmjea6sbbh

חדד תקף את המשטרה וטען כי היא לא פעלה באובייקטיביות: "בתקופה האחרונה נחשפנו לסדר של אירועים כזה, שכבר קשה לדבר על אובייקטיביות של החקירה. כשיש משטרה שמאמינה שראש הממשלה שולח אחריה חוקרים, שהוא שולח קצינות כאיזשהו טיל מונחה ליירט את ראש היחידה – משטרה כזו מאבדת את המקום המוסרי שלה לדבר באובייקטיביות.

"ההמלצות האלה הן דוגמה מובהקת לעיוות של המציאות ולהסתרת עובדות שסותרות את התזה שלהן. כשמפרקים אותו, מגלים שכתב החשדות הזה מלא בכשלים בסיסיים".

לדבריו, "נתניהו לא קיבל שוחד בכלל. כשמתחילים בנקודת הנחה שגויה, אז כל הדרך לא נכונה. אין ולא היו סכומים כאלה. המשטרה מתעלמת מכך שהיו מתנות הדדיות בין נתניהו לבין מילצ'ן, ומהעובדה שהחברות הייתה עמוקה. לא היה ולא נברא שוחד. אני לא נכנס למניעי המשטרה, אבל אני יודע לספר מה היה. זו גבינה שוויצרית מחוררת, יש כשלים שנעלמו מהמלצות המשטרה".

פרקליטו של נתניהו הוסיף כי "ראש הממשלה קיבל סיגרים מחבר קרוב שלו. מותר לקבל מתנות מחברים. בזמן אמת, זה הרגיש לראש הממשלה כמו מערכת יחסים שבה חבר נותן לו סיגרים. זה מעולם לא הרגיש כמו מיליון שקלים. עושים פה משהו שלא מתקבל על הדעת. אדם בימי חייו מקיף את כדור הארץ כמה פעמים, מישהו מרגיש בזמן אמת שהוא עושה את זה? בזמן אמת לא מרגישים שהולכים כל כך הרבה".

הבוקר פרסם נתניהו בדף הפייסבוק שלו קטע וידאו מתוך הדברים שנשא אמש מיד לאחר פרסום ההמלצות. "תודה על התמיכה הגדולה שלכם, שמחזקת אותי מאוד", כתב נתניהו.

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/10155376704112076/

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן