מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ראש אגף המודיעין: "אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו"

ראש אמ"ן לקח אחריות על המחדל המודיעיני בטקס סיום קציני המודיעין: "כעומד בראש הארגון, אני הוא הנושא באחריות העליונה לכך, כפי שהדגשתי החל מיומה הראשון של המלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 13:28 יז בחשון התשפד

ראש אגף המודיעין: "אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו"
"אמ"ן תחת פיקודי כשל", אהרון חליוה, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

אחרי שלקח אחריות על המחדל המודיעיני כבר לפני כשבועיים, ראש אמ"ן, אהרון חליוה, שוב לוקח אחריות. בטקס סיום קציני המודיעין אמר היום (ד') ראש אמ"ן כי "אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו - מתן התרעה למלחמה". חליוה הבהיר כי האחריות למחדל המודיעיני מוטלת בראש ובראשונה עליו ואמר: "כעומד בראש הארגון, אני הוא הנושא באחריות העליונה לכך, כפי שהדגשתי החל מיומה הראשון של המלחמה".

"קיומה של מדינת ישראל לא מונח על הכף"

בתוך כך, חליוה הבהיר כי לא מדובר בסכנה קיומית למדינה: "זו מלחמת אין ברירה. היא לא מלחמה קיומית. קיומה של מדינת ישראל לא מונח על הכף. אולם, זוהי מלחמה על אופן הקיום שלנו כאן". חלויא חתם את דבריו במסר לחיילי המודיעין: "ידעו כל אנשי אמ"ן שפועלים במסירות, לילות כימים, בכל הזירות והגבולות - הגיבוי שלי לכם הוא מלא ומוחלט. אני הגב שלכם, הישארו ממוקדים במשימה. אין לנו אמ"ן אחר ואין לנו צה"ל אחר.

"נתחקר באופן העמוק והנוקב ביותר ונסיק את המסקנות"

כזכור, כבר ביום ה-11 למלחמה, ראש אמ"ן אחריות למחדל באופן פומבי ובאגרת שפירסם לחיילי אגף המודיעין כתב: "אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור שביצע חמאס. לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון. את אשר נדרש לתחקר, נתחקר באופן העמוק והנוקב ביותר ונסיק את המסקנות. אבל כעת, לנגד עינינו ניצבת משימה אחת בלבד - להשיב מלחמה ולנצח בה".