‏אחרי הביקורת החריפה: נתניהו נאלץ למחוק את הציוץ

ברקע מסיבת העיתונאים ושאלה שעסקה בהתרעות מערכת הביטחון, נתניהו כתב כי "לא ניתנה התרעה" וכי ראש אמ"ן וראש שב"כ סברו שחמאס מותרע | אחרי שחטף ביקורת רבה, כולל מבני גנץ, הוא מחק את הציוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/23 09:24 יד בחשון התשפד

‏אחרי הביקורת החריפה: נתניהו נאלץ למחוק את הציוץ
נתניהו, צילום: Revkin Fenton/Flash90

אחרי מסיבת העיתונאים המשולשת של ראש הממשלה, שר הביטחון וחבר קבינט המלחמה, מסיבת עיתונאים שכללה שאלות שהופנו בעיקר לנתניהו, בחשבון הטוויטר שלו הוא פרסם הבהרה חריגה אודות ההערכות של ראשי מערכת הביטחון טרם מלחמת הפתע - הבהרה שנמחקה אחרי ביקורת חריפה.

"האשמות חמורות שלא היו"

מלשכת נתניהו נמסר אחרי המחיקה כי "במהלך הלילה, לאחר מסיבת העיתונאים, חזרו ועלו ההאשמות החמורות לפיהן ראש הממשלה קיבל התרעות ספציפיות למלחמה, דבר שלא היה. על כך הגיב ראש הממשלה. ראש הממשלה ממוקד בהובלת המערכה ונותן אמון מלא בצה"ל וגורמי הביטחון וביכולתם להשיג את מטרות המלחמה".

בציוצו המאשים נתניהו כתב כי "בניגוד לטענות השקריות, בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס". עוד הובהר כי המצב היה הפוך וכי גורמי הביטחון העריכו כי חמאס מורתע. "להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ"ן וראש שב"כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

גנץ ולפיד תקפו: "חייב לחזור בו מאמירתו ולחדול מהעיסוק בנושא"

בני גנץ, שותפו של נתניהו, כתב כי "הבוקר הזה במיוחד אני מבקש לגבות ולחזק את כל גורמי הביטחון וחיילי צה"ל – כולל הרמטכ"ל, ראש אמ"ן וראש השב"כ. כשאנחנו נמצאים במלחמה, מנהיגות צריכה לגלות אחריות, להחליט לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את הכוחות באופן שהם יוכלו לממש את שאנחנו דורשים מהם".

לפיד, שבחר שלא להכנס לממשלת החיום, קרא מספסלי האופוזיציה: "נתניהו חצה הלילה קו אדום. הנסיונות לחמוק מאחריות ולהפיל את האשמה על מערכת הביטחון מחלישה את צה"ל בזמן שהוא נלחם באויבי ישראל. נתניהו חייב להתנצל על דבריו".