מפקדי חיל האוויר לשעבר פונים לנתניהו: "תעצור ותמצא פתרון"

ברקע הקריאות לסרבנות ומכתבם של טייסי טייסת 69 בו כתבו כי לא יגיעו לאימון השבועי ביום רביעי הקרוב, כותבים ראשי החייל בעבר מכתב לנתניהו. "אנו עוקבים בדאגה עמוקה אחר התהליכים" הם כותבים וקובעים: "סכנה החמורה והמוחשית הנשקפת לביטחון הלאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/23 11:12 יג באדר התשפג

מפקדי חיל האוויר לשעבר פונים לנתניהו: "תעצור ותמצא פתרון"
מפקדי חיל האוויר, מכתב לראש הממשלה, צילום: Moshe Shai/FLASH90

פונים לנתניהו: ביממה האחרונה סוערת המערכת, סביב האיומים בסרבנות של משרתי מילואים ושל טייסי מילואים בצה"ל. לאחר שטייסי טייסת 69 אמרו כי יחרימו את האימון השבועי ביום רביעי הקרוב ובמקומו יערכו יום עיון בנושא דמוקרטיה. מחשש לגל נטישות של משרתי מילואים, פונים היום (ב') ראשי חיל האוויר לדורותיו לראש הממשלה ומבקשים ממנו למצוא פתרון למצב.

"פונים אליך בבקשה לעצור ולמצוא פתרון למצב"

"אנו עוקבים בדאגה עמוקה אחר התהליכים המתרחשים במדינת ישראל ובחיל האוויר בימים אלה" הם כותבים לנתניהו, "מתוך היכרות עמוקה עם משקלו המרכזי והמיוחד של החיל בביטחון הלאומי, המוכר לכם היטב, אנו חרדים להשלכות של תהליכים אלה ולסכנה החמורה והמוחשית הנשקפת לביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר צילום: CC BY-SA 3.0 IDF Spokesperson's Unit

עוד הם מוסיפים וכותבים: "ליבת עוצמתו של החיל היא התלכיד המיוחד של אנשיו, בסדיר ובמילואים", הדגישו מפקדי החיל בעבר. "אנשי החיל כולם מונעים מתוך תחושת שליחות עמוקה ואמונה בצדקת הדרך", הבהירו המפקדים. "אנו מגבים את מפקד חיל האוויר ואנשיו בעת הקשה הזו, ופונים אליך בבקשה לעצור ולמצוא פתרון למצב המתהווה ובהקדם האפשרי". 

גדי אייזנקוט

גדי אייזנקוט צילום: חדשות כיפה

על המכתב חתומים: עמיקם נורקין, אמיר אשל, עידו נחושתן, אליעזר שקדי, דני חלוץ, איתן בן אליהו, הרצל בודינגר, דן טולקובסקי, דוד עברי ואביהו בן נון.

"מחויבת ההבחנה בין מאבק אזרחי צודק לבין החובה להגן על אזרחי ישראל"

כאמור, אמש טייסים ואנשי צוות בטייסת 69 של חיל האוויר, הודיעו כי בעקבות הרפורמה המשפטית, לא יגיעו לאימון השבועי שלהם ביום רביעי הקרוב ובמקומו יערכו יום עיון הנושא: "דמוקרטיה ואחדות העם". מי שהגיב לטייסים הוא חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט שכתב: "אני קורא לכם להימנע מאי הגעה למילואים. אני מבין את כאבכם הגדול ומוקיר את מאות האלפים הנאבקים על פניה ועתידה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות. מחויבת ההבחנה בין מאבק אזרחי צודק לבין החובה להגן על אזרחי ישראל ולהבטיח את קיום המדינה" אמר.