הרמטכ"ל לנתניהו וגלנט: מודאג מאוד מהקריאות לסרבנות

הרמטכ"ל, הרצי הלוי, נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, והביע את דאגתו מהקריאות לסרבנות כמחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט | יותר מ-5,000 מילואימניקים חתמו על עצומה: "לא נפסיק לשרת"

אלעד הומינר אביה טובי אביה טובי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 05/03/23 20:45 יב באדר התשפג

הרמטכ"ל לנתניהו וגלנט: מודאג מאוד מהקריאות לסרבנות
הרצי הלוי בכותל | , צילום: דובר צה"ל

טייסים ואנשי צוות בטייסת 69 של חיל האוויר, הודיעו היום (א') כי בעקבות הרפורמה במערכת המשפט, לא יגיעו לאימון השבועי שלהם ביום רביעי הקרוב ובמקומו יערכו יום עיון בנושא "דמוקרטיה ואחדות העם". בתוך כך, הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, קיים שיחה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ועם שר הביטחון, יואב גלנט, והביע את דאגתו מהתפשטות הסרבנות והשיח על הסרבנות בצה"ל.

נתניהו וגלנט

נתניהו וגלנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גלנט: "השאירו את הוויכוח הפוליטי מחוץ לצה"ל"

בעקבות הקריאה לסרבנות, שר הביטחון, יואב גלנט, פרסם הערב הודעה בה הוא קרא לשני הצדדים להגיע להידברות. "המצב היום מחייב לדבר, ומהר. אני פונה מכאן לכל חייל ולכל קצין - צה"ל הוא כלי המגן של מדינת ישראל ואנשי המילואים הם חלק ממקור עוצמתו הגדולה. השאירו את הוויכוח הפוליטי מחוץ לצה"ל, זה בנפשנו. ניצבים בפנינו אתגרים חיצוניים כבדים ומורכבים, כל קריאה לסרבנות פוגעת בתפקודו של צה"ל ויכולתו לבצע את משימותיו".

יותר מ-5,000 מילואימניקים חתמו על עצומה: "לא נפסיק לשרת"

במהלך סוף השבוע האחרון חתמו יותר מ-5,000 משרתי מילואים בכל היחידות בצה"ל על עצומה בה התחייבו כי לא יפסיקו לשרת במילואים - זאת בתגובה להצהרות הסרבנות האחרונות נגד הרפורמה המשפטית.

יוזמי העצומה, אהוד עזריאל מאיר, עודד הרוש, יותם פרץ, ומאיר ליוש - כולם לוחמים במיל', כתבו: "אנו, אנשי מילואים בהווה, מכל חלקי העם, מכל הדרגות והחילות, ומכל הקשת החברתית והפוליטית, ממשיכים ונמשיך לשרת כחיילי מילואים בצבא ההגנה לישראל, על אף המחלוקות הקיימות בחברה האזרחית, מתוך תחושת שליחות והכרה בחשיבות ההגנה על המולדת. כי אין לנו עם אחר ואין לנו ארץ אחרת". 

עודד הרוש סיפר: "התארגנו כמה חברים, משרתי מילואים, מימין ומשמאל, דתיים ושאינם - עם אפס מימון, נטו רצון טוב. המסר הוא פשוט: תשאירו את הצבא מחוץ למשחק הפוליטי! נגיד לשרת במילואים תמיד, בלי קשר לפוליטיקה, וכך אנחנו מצפים מכל עם ישראל".

ליוש הוסיף כי דווקא "בעת הזו כשהסרבנות לשרת רק גואה, זה הזמן לעשות. על אף מחלת הסרטן ביקשתי לחזור ולהתנדב במילואים. דווקא עכשיו. הופתעתי מעוצמת התמיכה וההתגייסות, אבל זה מוכיח רק דבר אחד - הסרבנים בודדים בסרבנותם".
 

גנץ למילואימניקים: "המשיכו לשרת ולהתייצב בכל תנאי"

מוקדם יותר, בפתח ישיבת הסיעה, יו"ר המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ התייחס לנושא זה וקרא להם לחזור בהם.  "אני רוצה לפתוח ולדבר לרבבות מילואימניקים וגם חיילי סדיר שמרגישים כמו רבים מאוד בציבור שהדמוקרטיה הישראלית על פי תהום. אנחנו ננצח במאבק הזה – במוקדם או במאוחר. מדינת ישראל וערכיה חזקים מכל ממשלה. אני קורא לכם להמשיך לשרת, להמשיך להתייצב בכל תנאי", אמר יו"ר המחנה הממלכתי.

גנץ

גנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם זאת, קרא יו"ר המחנה הממלכתי לטייסים להמשיך להשתתף במחאות. "להגן על הארץ הזו במחאות ולהגן עליה בגיחות. להגן עליה כמפגינים ולהגן עליה במחסומים ובצמתים, להגן עליה בתקשורת ולהגן עליה בחמ"לי המודיעין. אל תתנו יד לסרבנות, עם כל הכאב. המשיכו להילחם למען המדינה בקרב, המשיכו להיאבק עליה במחאה", אמר גנץ.