תושבי עוטף ירושלים זועמים על מפקד מג"ב: "לא נשתף פעולה"

החלטת מפקד מג"ב לפטר את רכזי הביטחון ביישובי עוטף ירושלים עוררה את זעם התושבים. בתגובה שלחו התושבים מכתב בו הם מודיעים כי לא ישתפו פעולה עם המהלך

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/22 18:46 יד בכסלו התשפג

תושבי עוטף ירושלים זועמים על מפקד מג"ב: "לא נשתף פעולה"
הרבש"צים מול בית הדין לעבודה, צילום: ההסתדרות הלאומית

החלטת מג"ב מעוררת סערה: ביישובי עוטף ירושלים הרוחות סוערות בעקבות החלטת מג"ב אמש, ללא התראה מוקדמת, להפסיק את עבודת הרבשצים כבר מיום ראשון הקרוב ולהציב במקומם אנשי מג"ב במרחק רב מהישובים. במכתב שהוציאו הערב (ה') למפקד מג"ב ניצב משנה עמי נידם הבהירו כי ההחלטה תסכן את חיי התושב ולפיכך אין בכוונתם לשתף עמה פעולה וכי הם דורשים פגישה מיידית.

פיטור רכזי הביטחון מנוגדת לכל הסיכומים הקודמים

במכתב שכתבו היישובים נכתב כי "אמש נשלחה אלינו הודעה חד צדדית המנוגדת לכל הסיכומים והשיחות שהתקיימו בינינו שמהותה: פיטורי רכזי הביטחון המכהנים כיום ביישובים ותחילת ביצוע הליך חפיפה להחלפתם בעובדים אחרים- בניגוד מוחלט לסיכום שהעברת המקל הרגישה הזו של האחריות הביטחונית תתבצע באופן שמבטיח רציפות בהמשך הכהונה של הרבש"צים הקיימים".

"התפתחות מדאיגה זו", כותבים התושבים "מצטרפת לשורה של פערים ביטחוניים מהותיים במעבר וקבלת האחריות של מג"ב בגזרת העוטף. ניתן לציין בין היתר שלל סוגיות קריטיות שהועלו על ידינו בחודשים האחרונים והועברו אליכם וטרם ניתן להם פתרון בסיסי כגון: סגני רבש"צ, מרכיבי הביטחון, כיתות הכוננות, כלי הנשק והרכב, כוח אדם, התעצמות ועוד. הרשימה ארוכה ולמרות שהועברה לפני פרק זמן לא קצר, טרם קיבלנו התייחסות". 

דרישה למענה כולל לסוגיית הביטחון ביישובים

תושבי עוטף ירושלים סיכמו במכתבם: "על כן אנו, הנהגות היישובים, אשר מעסיקים כיום את הרבש"צים באופן ישיר, איננו יכולים לשתף פעולה עם המחטף הזה המסכן את ביטחון תושבינו. בהתאם, הנחנו את כלל העובדים במערך הביטחון שלא לקחת חלק ושלא לשתף פעולה עם הנחיה זו ועם הבקשה להתחיל בתהליך חפיפה, זאת, עד לקבלת מענה מלא וכולל בהקשר לסוגיה זו ובנוגע לשאר הסוגיות הפתוחות ואלו שטרם טופלו על ידכם".