"תג מחיר"? חיילים דרוזים חשודים בזריקת מטען חבלה על בית פלשתיני

הלילה יידו שלושה חיילי שריון בני העדה הדרוזית מטען חבלה על בית פלשתיני באיזור בית לחם. על רקע חטיפת גופתו של טירן פרו בשבוע שעבר, נבדק החשד כי מדובר באירוע נקמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/22 10:26 ד בכסלו התשפג

"תג מחיר"? חיילים דרוזים חשודים בזריקת מטען חבלה על בית פלשתיני
בית לחם, צילום: shutterstock

חשד ל-"תג מחיר" של חיילי צה"ל: שלושה חיילי שריון בני העדה הדרוזית חשודים כי במהלך הלילה יידו מטען חבלה מאולתר לעבר בית פלסטיני בגזרת בית לחם, כך פורסם ב-"כאן חדשות". על פי החשד, זריקת המטען הגיע כנקמה של בני העדה על רקע חטיפת גופתו של טיראן פרו בן העדה הדרוזית מדליית אל כרמל, בשבוע שעבר בג'נין. זורקי המטען זוהו על ידי פלשתיני מקומי שדיווח על כך לצבא.

טירן נאלץ להישאר בבית החולים

כזכור, בשבוע שעבר נכנס טירן פרו יחד עם עוד אדם, לג'נין על מנת לטפל ברכבו. לאחר תאונה קשה בה היו מעורבים, נלקחו השניים לבית חולים מקומי בג'נין שם טופלו בהתחלה השניים. לאחר שחברו פונה לבית חולים רמב"ם בישראל, נאלצו בני משפחתו של פרו להישאר בג'נין מפאת מצבו הקשה של טירן אבל לאחר דקות בודדות הגיעו קבוצה של חמושים וחטפו את גופתו של פרו.

טירן פרו

טירן פרו צילום: סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

דודו של טירן, ששהה איתו בבית החולים בשעה שהחמושים הפלשתינים חטפו את גופתו, אמר: "האחיין שלי נסע לג'נין, עשה תאונת דרכים והתהפך, הוא והחבר שלו, שניהם היו במצב קשה, אחד הפצועים הובל לרמב"ם על ידי מסוקי חיל האוויר והבעיה היא שמצבו של פרו היה כל כך קשה, הוא סבל מפגיעות פנימיות ורב מערכתיות, ונאלצנו להשאיר אותו בבית החולים בג'נין לקבלת עזרה ראשונה".

גורם ביטחוני בכיר: לא ניהלנו משא ומתן עם חוטפי הגופה

לאחר מאמצים של מערכת הביטחון ובתיאום המנגנונים הפלשתינים והרשות, גופתו של הצעיר הישראלי שנהרג בתאונת דרכים בג'נין ביום שלישי שעבר הועברה למשפחתו בישראל. גורם בטחוני בכיר התייחס להחזרת גופתו של טירן פרו ז"ל לישראל מג'נין, ואמר: "זו פרשה שבבסיסה היא פרשה הומניטארית במסגרתה שני חברים נכנסים לג׳נין, מבצעים תאונת דרכים קשה ונפצעים".

"הבוקר בסביבות השעה 4 בהובלת המתפ"ש האלוף רסאן עליאן הושבה הגופה. הרשות הפלשתינית ומנגנוני הביטחון לקחו את האירוע הזה כמבחן לפתור בעיה מורכבת דווקא בעיר ג׳נין. הרשות הוכיחה כאן משילות ואחריות, וזה כשאנחנו בתקופה מורכבת ביטחונית וחווים פיגוע בירושלים. לא ניהלנו משא ומתן עם חוטפי הגופה".

הגורם הביטחוני הבהיר כי לא ניתן שום דבר בתמורה. "העברנו דרישה חד משמעית: או שתחזירו את הגופה או שנחזיר אותה בשיטות שלנו. לא נתנו שום דבר בתמורה לחוטפים. המשפחה ראתה את החמושים חוטפים את הבן. אנחנו נמצה את הבדיקה שלנו באשר למה אירע בבית החולים", אמר הגורם הביטחוני.

 

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il