בית המחבל נבנה מחדש - צה"ל יהרוס בשנית

בית המחבל שרצח את סמ"ר רונן לוברסקי נהרס על ידי צה"ל, אך המשפחה בנתה אותו מחדש. כעת פורסם כי צה"ל יהרוס את הבית מחדש, לאחר שהתקבלו האישורים לכך

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/19 09:07 כד באלול התשעט

בית המחבל נבנה מחדש - צה"ל יהרוס בשנית
הרס בית מחבל. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

הבית נבנה - וייהרס בשנית. בחודש דצמבר הרס צה"ל את ביתו של המחבל איסלאם נאג'י, שרצח את לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי הי"ד לפני כשנה וחצי, לאחר חודשים ארוכים של התדיינות משפטית ועתירות שונות. אך לפני כשבועיים דיווח 'ידיעות אחרונות' כי התושבים במחנה הפליטים אל-אמערי, הסמוך לרמאללה, החלו לבנות את הבית מחדש.

בדיווח אף הובא ציטוט מהתקשורת הפלסטינית בו נאמר כי "הם לא ישברו אותנו, הם שקטים ואנחנו בונים, שחזור הבית יוצא לדרך".

הבוקר פרסם 'ידיעות' כי בצה"ל ידעו על הכוונה לבנות את הבית מחדש, ובמקביל לחידוש הבנייה התקבלו האישורים וכוחות הביטחון החלו במיפוי של הבית הנבנה מחדש, לצורך הריסתו בשנית. על פי הדיווח, בצה"ל צפויים להרוס את הבית הנבנה מחדש בקרוב.

בימים אלו מתנהל משפטו של המחבל בבית המשפט הצבאי. "הגיע הזמן שהפרקליטות הצבאית תפסיק לפחד ותדרוש לגזור על המחבל השפל עונש מוות. אנחנו לא נדרוש פחות מזה. רק יד קשה בלחימה בטרור תציל חיים", אמר בפתח הדיון בטיעונים לעונש, בחודש יוני האחרון, ולדימיר לוברסקי, אביו של הלוחם שנפל.

לדבריו, "זו טעות קשה מצד מדינת ישראל להעניק לאויבינו המוצהרים זכות להישפט במקום לחסלם. ניהול משא ומתן איתם בבתי הסוהר במקום לגרש את משפחותיהם הוא הזיה. רק יישום חבילת ההרתעה נגד הטרור ללא כל היסוס תימנע את הרצח הבא". יש לציין כי כבר מתחילת המשפט חזרו בני המשפחה על דרישתם להשית עונש מוות על המחבל שרצח את בנם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בית המחבל איסלאם יוסף אבו חמיד, שרצח את סמ״ר רונן לוברסקי ז"ל בחודש מאי 2018, נהרס בחודש דצמבר 2018.
לאחרונה התקבל מידע לפיו החלה בנייה בבית, ובוצע מיפוי של הבנייה על מנת לפעול לקידום הריסתו מחדש.
צה״ל מבצע פיקוח ומעקב על בתי מחבלים שנהרסו באופן שוטף על מנת לוודא שהם לא נבנים מחדש."