אבי הלוחם בבית המשפט: "הגיע הזמן שהמדינה תדרוש עונש מוות"

בבית הדין הצבאי בכלא עופר החל שלב הטיעונים לעונש של המחבל שרצח את לוחם דובדבן רונן לוברסקי. בסביבת המשפחה הוסיפו כי מאחר ועונש מוות לא על הפרק, "אנו תקווה שבית המשפט יטיל על הרוצח עונש מאסר עולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/19 15:13 ט בסיון התשעט

אבי הלוחם בבית המשפט: "הגיע הזמן שהמדינה תדרוש עונש מוות"
שלב הטיעונים לעונש. בני משפחת לוברסקי, צילום: אם תרצו

שלב הטיעונים לעונש של המחבל אסלאם נאג'י, אשר רצח את לוחם דובדבן רונן לוברסקי הי"ד, החל היום (ד') בבית הדין הצבאי בכלא עופר.

"הגיע הזמן שהפרקליטות הצבאית תפסיק לפחד ותדרוש לגזור על המחבל השפל עונש מוות. אנחנו לא נדרוש פחות מזה. רק יד קשה בלחימה בטרור תציל חיים", אמר בפתח הדיון ולדימיר לוברסקי, אביו של הלוחם שנפל.

לדבריו, "זו טעות קשה מצד מדינת ישראל להעניק לאויבינו המוצהרים זכות להישפט במקום לחסלם. ניהול משא ומתן איתם בבתי הסוהר במקום לגרש את משפחותיהם הוא הזיה. רק יישום חבילת ההרתעה נגד הטרור ללא כל היסוס תימנע את הרצח הבא". יש לציין כי כבר מתחילת המשפט חזרו בני המשפחה על דרישתם להשית עונש מוות על המחבל שרצח את בנם.

בית רוצחו ימשיך בינתיים לעמוד. רונן לוברסקי

הלוחם שנפל. רונן לוברסקיצילום: באדיבות המשפחה

סא"ל (מיל') עו"ד מוריס הירש, לשעבר ראש התביעה הצבאית באיו"ש המלווה את המשפחה ואת פורום "בוחרים בחיים" הוסיף כי "בהינתן העמדה שלא היה ניתן להטיל על הרוצח עונש מוות, אנו תקווה שבית המשפט יטיל על הרוצח עונש מאסר עולם, שממנו לא ישתחרר עד שימות וכן פיצוי כספי גדול במיוחד"

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג, שתנועתו מלווה את פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות בו חברה גם משפחת לוברסקי אמר: "עצוב לראות איך מחבלים שפלים אשר רצחו את טובי בנינו לא מוצאים להורג ובמקום זה חוגגים בבתי הכלא הישראליים.  הגיע הזמן להשית על מחבלים עונש מוות ועל משפחתם גירוש לאלתר. הרתעה אמיתית מתחילה בפסקי דין אמיצים. עם החפץ בחיים לא צריך ליצור לאויביו תמריצים להרוג אותו. ככה לא נלחמים בטרור."

כזכור, בחודש מאי 2018 רצח נאג'י את לוחם יחידת דובדבן, רונן לוברסקי, במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל-אמערי. המחבל השליך לוח שיש על ראשו של הלוחם ופצע אותו אנושות. כעבור מספר ימים הוא נפטר מפצעיו.

בחודש דצמבר האחרון הרסו כוחות הביטחון את בית משפחת המחבל, בן ארבע הקומות במחנה אל-אמערי. תחילה הודיע צה"ל למשפחה כי הוחלט להרוס שתי קומות במבנה, אך לאחר בדיקה נוספת הורה על הריסתו כליל, לאחר שהתברר כי משפחת המחבל בנתה את הבניין על מגרש בו היה ממוקם בניין שנהרס על ידי צה"ל בשנת 1990 בעקבות פיגוע שביצע אחיו של המחבל. בג"ץ דחה ברוב קולות את עתירת המשפחה נגד הריסתו הכוללת של המבנה.