צה"ל הרס את בית המחבל שהרג את הלוחם רונן לוברסקי הי"ד

כוחות גדולים של צה"ל פועלו במחנה הפליטים אל-עמארי שברמאללה להריסת ביתו של המחבל שהשליך לוח שיש על לוחם צה"ל בחודש מאי. האב השכול: "מקווה שהמצב יתחיל להשתנות". סגנו של אבו מאזן: הרשות תבנה מחדש כל בית שישראל תהרוס

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/18 18:29 ז בטבת התשעט

צה"ל הרס את בית המחבל שהרג את הלוחם רונן לוברסקי הי"ד
לוחמי צה"ל, צילום: פלאש 90

כוחות גדולים של צה"ל השתתפו היום (שבת) בהריסת בית המחבל שהרג את לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי במחנה הפליטים אל-עמארי שברמאללה. זאת, לאחר שבג"ץ דחה בתחילת החודש את העתירות נגד הריסת ביתו. המחבל, איסלאם נאג'י, הודה בחקירת השב"כ כי השליך לוח שיש על לוברסקי מגג בניין סמוך במהלך פעילות מבצעית של הכוחות בחודש מאי.

האב השכול, ולדימיר לוברסקי, אמר כי במשפחה "מקווים שזאת רק ההתחלה ושהמצב עומד להשתנות. צריך להפסיק להתגונן ולהתחיל לתקוף. חייבים לעצור את הטרור ולהחזיר את ההרתעה". על הריסת הבית אמר: "זה לקח 7 חודשים תמימים. אנחנו רואים בימים אלו את התוצאות של חוסר ההרתעה. מדינת ישראל חייבת לפעול בכל הכוח לחסל את הטרור. חבילת ההרתעה נגד הטרור הכוללת הריסת בתי מחבלים, גירוש משפחותיהן ועונש מוות למחבלים. רק זה יחזיר את הביטחון."

בית המחבל, לפני ואחרי

בית המחבל, לפני ואחריצילום: דובר צה"ל

מתפרעים פלסטינים

מתפרעים פלסטיניםצילום: פלאש 90

לפי דובר צה"ל, בפעילות להריסת הבית בן ארבע הקומות השתתפו גם לוחמי יחידת "דובדבן", בה שירת לוברסקי, שאיתרו ולכדו את המחבל ב-13 ביוני השנה. במהלך ההריסה התפתחו כמה הפרות סדר בהן השתתפו עשרות פלסטינים שיידו אבנים לעבר הכוחות. בדובר צה"ל מסרו כי הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ואין נפגעים לכוחותינו.

סגנו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מחמוד אל אעלול, הביע תמיכה במשפחה ואמר כי הרשות תבנה לה בית חדש ולכל משפחה שישראל תהרוס את ביתה.