מת מפצעיו לוחם דובדבן שנפצע באורח אנוש

סמ"ר רונן לוברסקי, נפצע אנושות בעת פעילות למעצר מבוקש פלסטיני במחנה פליטים, לאחר שלוח שיש הושלך על ראשו. הלווייתו תיערך הלילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/18 21:38 יב בסיון התשעח

מת מפצעיו לוחם דובדבן שנפצע באורח אנוש
רובן לוברסקי, צילום: פייסבוק

נפטר מפצעיו חייל צה"ל, סמל רונן לוברסקי ז"ל, לוחם ביחידת הקומנדו "דובדבן", בן 20, מרחובות. סמל רונן לוברסקי ז"ל נפצע באורח אנוש בעת פעילות מבצעית כנגד חוליית פעילי טרור שהיו מעורבים בביצוע פיגועי ירי באיו״ש ביום חמישי האחרון. סמל רונן לוברסקי  ז"ל הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

מתחקיר ראשוני של האירוע שהוביל למותו של לוברסקי ז"ל עולה כי לוח שיש כבד הושלך לעברו, בעוצמה חזקה שאף גרמה לקסדתו להישבר, ולפגיעה חמורה בראשו, שלבסוף הובילה למותו. 

תיעוד הפעולה המבצעית

תיעוד הפעולה המבצעיתצילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא מביע צער עמוק על מותו של הלוחם ושלח תנחומים למשפחתו. "זרועות הביטחון יגיעו למחבל ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין" הוסיף. 

גם נשיא המדינה הביע צער עמוק על מותו של לוחם צה״ל סמ״ר רונן לוברסקי ז״ל ואמר: "בעצב גדול קיבלנו את הבשורה על מותו של לוחם דובדבן, סמ״ר רונן לוברסקי ז״ל. אמש עוד הספקתי לשוחח עם הוריו ואחיו, לשמוע על מצבו ולשלוח תפילות להחלמתו והיום אנו שולחים בכאב גדול חיבוק של נחמה ושותפות מול האסון הנורא. אני מבקש לחזק בשעה קשה זו גם את לוחמי ומפקדי היחידה המופלאים, טובי בחורינו היוצאים לילה לילה אל הפעילות המבצעית המאפשרת את שגרת חיינו בבטחון. אנו כואבים את כאב המשפחה והיחידה ומאמצים אותם אל ליבנו. יהיה זכרו של רונן ברוך."

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הטוויטר שלו: "בשבת איבדנו את לוחם דובדבן סמל רונן לוברסקי שנפצע אנושות במבצע למעצר מבוקשים. דובדבן, מיחידות העילית שלנו, עורכת מדי לילה מעצרים רבים במלחמה בלתי פוסקת, שאין בה תהילה ופרסום. אני מבקש לשלוח תנחומים בשם כל עם ישראל למשפחה ועוקב מקרוב אחר המאמצים לעצור את המחבל. אנו נביא צדק לרונן."

הלוויתו של סמל-ראשון רונן לוברסקי  ז"ל, שנפטר היום, תערך הלילה (מוצ"ש) ,בשעה 02:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.