מתקפלים בפני חמאס? שב"ס כינס את ראשי המחבלים הכלואים בישראל ל'ישיבה משותפת'

בשב"ס אישרו לכנס ישיבה מיוחדת של מנהיגי מחבלי חמאס מכמה בתי כלא בישראל, כדי לדון בדרישותיהם, בעקבות איומים כי ישבתו רעב. שב"ס: "לא מתייחסים לנושאים מבצעיים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/09/19 21:42 ב באלול התשעט

מתקפלים בפני חמאס? שב"ס כינס את ראשי המחבלים הכלואים בישראל ל'ישיבה משותפת'
מחבלים הכלואים בישראל, ארכיון, צילום: חסן ג'די, פלאש 90

השביתות והעיצומים שמקיימים בחודשים האחרונים המחבלים הישראלים הכלואים בישראל נמשכות, ונראה כי רשויות המדינה לא מצליחות, או לא רוצות, להתמודד עמם. על פי פרסום הערב (ב') של כתב 'הארץ' ג'וש בריינר, שירות בתי הסוהר כינס 'ישיבה מיוחדת', של מנהיגי המחבלים המשויכים לחמאס, הכלואים בבתי הכלא השונים בישראל, כדי לדון בתביעותיהם לגבי הזכויות הניתנות להם בבתי הכלא.

הרקע לכינוס הוא איומיהם של המחבלים כי ישבתו רעב, בעקבות דרישותיהם להקלות נוספות בתנאיהם, מעבר לאלה שכבר אושרו לפני כחודשיים, בנוגע להתקנת טלפונים ציבוריים באגפי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא. האסירים העלו דרישות חדשות בנוגע לתנאיהם, ובכלא רמון החזירו היום האסירים הביטחוניים את ארוחותיהם.

על פי הפרסום, מקור פלסטיני המקורב לאסירים סיפר כי הישיבה המיוחדת של מחבלי חמאס התקיימה בכלא רמון, והובאו אליה מחבלים הכלואים בכלא אשל ובכלא קציעות. בין המשתתפים בכינוס היו עבאס א-סייד, מתכנן הטבח בליל הסדר במלון פארק בנתניה, מועמר א-שייח שהיה מעורב גם הוא בתכנון הפיגוע ההוא, בו נרצחו 30 בני אדם. מוחמד ערמאן, שתכנן את הפיגועים בקפה מומנט בירושלים ובהר הצופים, ואשרף זגייר, שהסיע מחבל שביצע פיגוע בתל אביב.

בשב"ס נמסר בתגובה לפרסום: "אין בכוונתנו להתייחס לנושאים מבצעיים בבתי הכלא".

כלא קציעות. ארכיון

כלא קציעות. ארכיוןצילום: משה שי, פלאש 90

כזכור, בחודש אפריל שבתו איימו המחבלים הכלואים בישראל בשביתת רעב, ואף ביצעו פיגוע דקירה בשני סוהרים בכלא קציעות, כחלק מהמחאה על כך שישראל החלה למסך את הקליטה הסלולרית לטלפונים הניידים, שהיו ברשות המחבלים בבתי הכלא ללא כל השגחה עד לאותו זמן. בהמשך הושג סיכום עם המחבלים כי באגפים יוצבו טלפונים ציבוריים, מהם יוכלו לערוך שיחות. 

היום דורשים המחבלים להגדיל את תדירות השיחות אותן הם יכולים לבצע, ולהתקין טלפונים ציבוריים נוספים בכלא דמון, בו מוחזקות מחבלות ואסירות ביטחוניות. בכיר במערכת הביטחון העריך כי בחמאס מבקשים לרשום הישג, בהנחה כי דרישותיהם ייענו מתוך רצון שלא להיגרר להסלמה ערב הבחירות.

מקור פלסטיני אמר ל'הארץ' כי "רק לפני כמה חודשים הורו בכירי חמאס בכלא קציעות לדקור קצינים, ועכשיו הם מובאים בכבוד לישיבה מיוחדת לדרישתם. ברור מי מנהל את בתי הסוהר".