פיגוע בכלא קציעות: שני סוהרים נדקרו

שני מחבלי חמאס התנפלו על קציני שב"ס ודקרו שניים מהם באמצעות דוקרנים מאולתרים, במהלך העברה בין אגפים. קצין אחד נפצע בצווארו ומצבו בינוני, הקצין השני נפצע קל. במהלך ההשתלטות של הכוחות נפצעו שלושה מחבלים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/03/19 09:18 יח באדר ב'

פיגוע בכלא קציעות: שני סוהרים נדקרו
פינוי הקצין הפצוע לבית החולים, אמש, צילום: מאיר אבן חיים, פלאש 90

הטרור ממשיך להכות - גם בכלא. שני קציני שב"ס נפצעו אמש (א'), אחד באורח קל ואחד בינוני, מדקירות של מחבלי חמאס בכלא קציעות. במהלך העברת אסירים ביטחוניים בין אגפים בכלא, התנפלו שני מחבלי חמאס הכלואים במתקן הביטחוני על שני הקצינים, ותקפו אותם באמצעות דוקרנים מאולתרים שהוכנו מראש. אחד הקצינים נפצע בצווארו באורח בינוני, והשני נפצע בידו באורח קל. הפצוע בינוני פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע באמצעות מסוק. הקצין השני טופל במקום.

במהלך פעולות ההשתלטות של כוחות השב"ס על האסירים המתפרעים, נפצעו 11 מחבלי חמאס, שלושה מהם מוגדרים במצב קשה. חלקם פונו אף הם במסוק לבית החולים סורוקה. בשב"ס מסרו אמש כי המצב בכלא נמצא תחת שליטה.

בתקופה האחרונה נרשמו מספר עימותים בין אסירים ביטחוניים - מחבלים - הכלואים בישראל ובין הסוהרים, על רקע החמרות בתנאי הכליאה, ובייחוד בעקבות יצירת מיסוך אלקטרוני במתקני הכליאה, המונע מהאסירים להשתמש בטלפונים סלולריים המוברחים אל תאיהם. 

כלא קציעות. ארכיון

כלא קציעות. ארכיוןצילום: משה שי, פלאש 90

השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, אמר בעקבות התקרית הקשה: "תקיפת סוהרינו בכלא קציעות על ידי מחבלי החמאס חמורה מאוד ומוכיחה שוב ששירות בתי הסוהר נמצא כיום בחזית המאבק בטרור. נמשיך להילחם בטרור גם בתוך בתי הכלא ולמנוע הכוונת פיגועים מתוך הכלא כנגד אזרחי ישראל. ההתקפות לא ירתיעו אותנו מלהפעיל את החסמים הסלולריים שמונעים טרור והן רק ממחישות את חשיבות הפרויקט".

בג'יהאד האיסלאמי אמרו בעקבות התקרית כי "פשעי ישראל נגד האסירים ישנו את המצב. העם שלנו לא יעזוב את האסירים לבד. ישראל הפושעת תראה את תוצאות תוקפנותה כזעם נגד חייליה ואזרחיה". ההערכה במערכת הביטחון היא שירי הרקטה הבוקר אל השרון, ממנו נפצעו 7 בני אדם, הוא תוצאה של ההתפרעויות ופציעת מחבלי החמאס בקציעות.

בארגון חמאס קראו בעקבות הפיגוע בכלא: "לייצר תמיכה נרחבת ואפקטיבית מכל הגורמים והפלגים בעם הפלסטיני, בכל האמצעים והכלים. יש לפעול במהירות בכל הכיוונים ועם כל המוסדות והדרגים, על מנת להגן על האסירים הפלסטינים ולכפות על ישראל להפסיק את הפשעים האלה נגדם ולכבד את זכויותיהם". חמאס קרא לכל ארגוני זכויות האדם להפסיק לשתוק, ולפעול באופן מיידי כדי "להגן על האסירים, להציל את חייהם ולשים קץ לפשעים הישראלים המתמשכים נגדם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן