התקפלות ישראלית בהר הבית?

המשבר סביב מתחם שער הרחמים בהר הבית לקראת סיום, כשישראל הציעה פשרה לפיה המסגד במתחם ייסגר - אך יהפוך למתחם מנהלתי של הוואקף. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס. זעם בימין: "התקפלות של נתניהו שתעלה בדם יהודים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/07/19 21:03 יט בתמוז התשעט

התקפלות ישראלית בהר הבית?
מוסלמים מתפללים במסגד המאולתר בשער הרחמים, צילום: סלימאן חאדר, פלאש 90

האם ישראל תיכנע לדרישות הירדניות בהר הבית? על פי דיווח הערב (ב') בחדשות 12, אמש התקיים דיון מצומצם אצל ראש הממשלה, בהשתתפות גורמי ביטחון שונים, שהוצגו בו ההסכמות עם ממשלת ירדן, האחראית למתחם הר הבית על פי הסכמי השלום עימה, בנוגע למתחם שער הרחמים.

כזכור, לפני מספר חודשים פרצו אנשי הוואקף למתחם, שעמד סגור ונעול במשך שנים, והקימו בו מסגד מאולתר, שבהמשך החל לשמש כמסגד לכל דבר, נוסף על מסגד אל אקצה הקיים בהר, ומתקיימות בו תפילות באורח קבע. סביב המתחם פרצו מהומות מספר פעמים, שהביאו לעימותים עם גורמי הביטחון, אך בפועל המסגד קיים והתפילות בו מתנהלות כסדרן. על אף הצהרת נתניהו כי ישראל לא תאפשר הקמת מסגד נוסף במקום.

על פי הדיווח הערב, ההסכמות בעניין עם ממשלת ירדן הן כי המסגד יפונה והמתחם יינעל למשך חצי שנה, כשבזמן הזה יתבצעו בו שיפוצים ועבודות אחזקה, על פי דרישת הירדנים. לאחר חצי שנה יוקם בו מתחם מנהלתי של הוואקף.

גורמים שנכחו בדיון צוטטו בידיעה כי "זו הדרך למנוע התלקחות סביב המתחם שתיגרר לכל רחבי מזרח העיר ואולי יותר מזה, גורמי המקצוע תומכים במתווה הזה ויש בו כדי לא לדרדר את היחסים עם הממלכה בירדן".

הר הבית. ארכיון

התקפלות או מוצא מן הבוץ? הר הביתצילום: סלימאן חאדר, פלאש 90

משמעות הדבר היא כי ישראל למעשה מקבלת את הדרישות הירדניות במלואן. המתחם נסגר בשנת 2003 לאחר שגורמי טרור השתלטו עליו, ופונו על ידי כוחות הביטחון, ומאז הוא עומד נעול. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לידיעה.

זעם בימין: "התקפלות שתעלה בדם יהודים"

ד"ר מיכאל בן ארי, יו"ר עוצמה יהודית, תוקף את ראש הממשלה בתגובה לפרסום ואומר כי "ההתקפלות החמורה של ראש הממשלה בהר הבית עוד תעלה לנו חלילה בדם יהודים. המדיניות של כניעה בהר הבית הוכחה מזמן ככזו שרק מזמינה את הפיגוע הבא". לדברי בן ארי: "ההתקפלות הזו תאיץ בוואקף ובשאר גורמי הטרור להמשיך לנגוס בריבונות הישראלית בהר הבית. ההשלכות הן ברורות: בכל כלי התקשורת העולמית ידווחו על ההתקפלות החמורה הזו, ויראו עד כמה מדינת ישראל היא אינה ריבונית. המשמעות היא פגיעה חמורה בחוסנה הלאומי של ישראל". 

"אם מדינת ישראל חפצת חיים, היא צריכה לסלק את הוואקף לא רק משער הרחמים, אלא מהר הבית כולו ולהשיב את כל שטח ההר לריבונות ישראלית מוחלטת", אומר בן ארי.

גם בתנועת רגבים תוקפים את ממשלת ישראל והעומד בראשה, ואומרים כי "המתווה שפורסם הוא מתווה מביש ושערורייתי של כניעה מוחלטת לפעילות הבלתי חוקית של הוואקף המוסלמי והגחמות של ירדן. כניעה ופגיעה בריבונות ישראל, שמתכתבת היטב עם ימי "בין המצרים", בהם נחרב בית המקדש". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן