אורי אריאל לכיפה: "לסגור את שער הרחמים עכשיו"

שר החקלאות ביקר בהר הבית, לאחר הסערה שהתחוללה בימים האחרונים סביב הפריצה של הוואקף למתחם שער הרחמים. בשיחה עם חדשות כיפה הוא אומר כי המשטרה סירבה לתת לו להיכנס למסגד, טוען כי מדובר בהפרה בוטה של הסטטוס קוו, וקורא לראש הממשלה לסגור את המתחם עכשיו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/02/19 11:20 כא באדר א'

אורי אריאל לכיפה: "לסגור את שער הרחמים עכשיו"
השר אריאל בהר הבית, הבוקר, צילום: אליסף אופן

לאחר המהומות בשבוע האחרון בהר הבית, הפריצה של הוואקף למתחם שער הרחמים והעבודות להקמת המסגד שם, אמר הבוקר (ג') ראש הממשלה נתניהו כי לא יאפשר הקמת מסגד נוסף בהר הבית. 

שר החקלאות, אורי אריאל, עלה הבוקר להר הבית, בביקור שתוכנן מראש, ללא קשר לאירועי השבוע האחרון. אריאל ביקש להיכנס למתחם שער הרחמים, אך נענה בשלילה על ידי המשטרה. בשיחה עם חדשות כיפה הוא זועם על הפרת הסטטוס-קוו בהר, ודורש מראש הממשלה להחזיר את המצב לקדמותו. 

"מה שקורה בשער הרחמים הוא הפרת הסטטוס קוו באופן בוטה", אומר השר אריאל, "והדרישה שלנו היא שהעניין הזה יוחזר לקדמותו ממש בדחיפות. אין שום סיבה שנתניהו יסכים לשינוי הזה, ובטח לא כשמאפשרים למוסלמים ולא ליהודים להיכנס לשם. אין שום סיבה לשנות את הסטטוס קוו לטובת הערבים".

למה ביקשת להיכנס הבוקר למתחם שער הרחמים?

"מדובר במתחם שהוא תמיד סגור, ואם עכשיו זה פתוח, ביקשתי שייתנו לי לראות מה קורה שם, אך המשטרה סירבה". מספר השר אריאל ודורש "לסגור את שער הרחמים עכשיו". 

השר אריאל בהר הבית, הבוקר

השר אריאל בהר הבית, הבוקרצילום: אליסף אופן

כזכור, בשבועות האחרונים בוצעו עבודות תחזוקה שונות במסגד החמישי במתחם הר הבית. לפני כשבועיים הגיע רכב של הוואקף הירדני ופרץ למקום, וביום שישי האחרון כבר התפללו בו אלפים. ערן צדקיהו, חוקר הפורום לחשיבה אזורית, שביקר אתמול באתר, העריך כי בתקופה הקרובה תושלם השמשתו כאזור תפילה מוסלמי קבוע. במקביל מונה אימאם למתחם התפילה על ידי הוואקף.  

ראש הממשלה הנחה הבוקר לפנות את בית התפילה החדש, וטען כי הדרג המדיני לא יאפשר להפוך את המקום למסגד. ההנחיה הועברה למשטרה והמסר הועבר גם לשלטונות הירדנים.