מהומות בהר הבית. המשטרה סגרה את ההר

לאחר בקבוק תבערה שנזרק לעבר עמדת משטרה בסמוך להר, פרצו כוחות הביטחון להר, פינו ממנו את המתפללים וסגרו את שערי הכניסה אליו. מאז השתלטות הווקף על מתחם שער הרחמים המהומות סביב המתחם לא נרגעות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/03/19 14:41 ה באדר ב'

מהומות בהר הבית. המשטרה סגרה את ההר
יהודים עולים להר הבית. ארכיון, צילום: SLiman Khader/FLASH90

הבלאגן בהר הבית נמשך. בקבוק תבערה הושלך בצהריים (ג') אל עמדת משטרה בשער האריות, הסמוך להר הבית. שוטרת נפגעה קל משאיפת ולעמדה נגרם נזק. במקום נעצר חשוד, והמשטרה פינתה את המתפללים מההר וסגרה אותו. בשבועות האחרונים גברה מאוד המתיחות בהר, מאז פרצו אנשי הווקף למתחם שער הרחמים, שהיה סגור למתפללים, והקימו בו מסגד.

שוטרים בהר הבית, היום

שוטרים בהר הבית, היוםצילום: דוברות המשטרה

מדוברות המשטרה נמסר: "בסמוך לשעה 13:00 הגיעו מספר חשודים לעבר נקודת המשטרה  בהר הבית ידוי בקבוק תבערה לעבר הנקודה, שוטרים שזיהו את החשודים עצרו אותם. לנקודת המשטרה נגרם נזק ושוטר נפצע קל משאיפת עשן ופונה לטיפול רפואי.
מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד שמפקד על האירוע הנחה על הוצאת כלל הנוכחים בשטח הר הבית וסגירתו למטרת ביצוע פעולות וסריקות לאיתור אמצעים נוספים. במהלך החיפושים בהר הבית אותרו על ידי השוטרים נמצאו מספר מיכלים שהכילו חומרים דליקים באזורים שונים, כוורות זיקוקים ובקבוקי תבערה.
כאמור נעצרו ועוכבו לחקירה מעל 10 חשודים שחלקם קושרים את עצמם לאירוע. החקירה והחיפושים בשטח הר הבית נמשכים. כוחות המשטרה ערוכים בשטח הר הבית וסמטאות העיר העתיקה ומזרח ירושלים בכדי למנוע לסכל ולהגיב לכל נסיון להפר את הסדר בציבורי על רקע האירוע החמור שהתרחש בשטח הר הבית".

מוסלמים מתפללים בשער הרחמים באין מפריע, ביום שישי האחרון

מוסלמים מתפללים בשער הרחמים, בשבוע שעברצילום: סלימאן חאדר, פלאש 90

ארגון 'סטודנטים למען הר הבית' מסר: "רק בנס לא היו נפגעים בנפש היום בהר הבית, אך נקודת המשטרה הוצתה ולא בפעם הראשונה. בימים בהם הווקף הירדני והרשות הפלסטינית משתלטים על שער הרחמים, עוד חלק בהר הבית ומדינת ישראל שותקת, אנחנו שבים ומדגישים שרק ריבונות ישראלית, הפסקת גזילת הזכויות של המתפללים היהודים' וגירוש המחבלים מהר הבית יביאו לשינוי".

הבוקר התקיימה ישיבת מועצת ההקדשים ומחלקת ההקדשים, בסיומה אמר דבריו של השיח' עבד אלעזים סלהב, ראש מועצת הווקף: "בית התפילה בבאב אל-רחמה (שער הרחמים) הוא חלק בלתי נפרד מההר, הוא נפתח ולא ייסגר. מתנגדים להתנהלות המשטרה ושלטונות הכיבוש. עליהם להפסיק להתגרות ברגשות המוסלמים. נמשיך להתפלל שם.

"למנהיגי ישראל אנחנו אומרים: ההר מקום רגיש ועליהם להימנע מהצהרות הפוגעות ברגשות המוסלמים, ישראל רוצה במלחמה דתית והיא תישא בתוצאות ההצהרות האלה. רוצים להגיע להר ללא שום בדיקות. לא נפנה לבתי המשפט של ישראל. להחלטות שלהם אין תוקף לגבי ההר. אנו נגד החלטות אלה ולא משנה מה המחיר שנשלם. כל יום המשטרה עושה מעשה טיפשי ומרחיקה מוסלמים מההר. הדבר מסוכן ופוגע בחירות שלנו.
מבקשים מהאחראים לעשות מאמצים כדי לבטל את ההרחקות. קורא לציבור להחזיק מעמד. מבקש מהעם הערבי להעלות את נושא ירושלים לראש סדר העדיפויות, שלא להותיר את בני העיר לבדם מול האויב המר. באשר לקריאה לבינאום ומתן אפשרות תפילה לכל הדתות, ההרחקות מוכיחות את ההיפך". את תרגום הדברים פרסם פעיל הר הבית, ארנון סגל.

איחוד מפלגות הימין בתגובה לאירועים בהר הבית: "האירוע הבטחוני בהר הבית הוא פועל יוצא של ההפקרות ואוזלת היד בשער הרחמים בשבועות האחרונים. כאשר מגמגמים באכיפת הריבונות בהר הבית, כאשר חוזרים ומדברים על תכניות שלום הזויות - הטרור מרים ראש. על שרי הקבינט להתכנס מיידית ולממש את אחריותם למלחמה בטרור ובפגיעה המתמשכת בריבונותנו בירושלים בירת ישראל. מי שלא מסוגל לעשות זאת  ייאלץ בסופו של דבר להתמודד עם אלימות רצחנית הרבה יותר מבקבוק תבערה״.