אירוע חריג בשומרון: גנב רכב פלשתיני ניסה לחטוף נשק מחייל ונוטרל

המצב הבטחוני בשומרון מוסיף להיות מעורער. גנב רכב פלשתיני שהגיע למחסום רנתיס תקף לוחם צה"ל, ניסה לחטוף את נשקו ונורה. בצה"ל מתחקרים את האירוע ונבדק חשד לפלילים | הלוחם נפצע קל

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/23 07:37 כ בסיון התשפג

אירוע חריג בשומרון: גנב רכב פלשתיני ניסה לחטוף נשק מחייל ונוטרל
ארכיון, צילום: Sraya Diamant/Flash90

עוד תקרית חריגה: בצה"ל בודקים האם תקרית חמורה שהתרחשה הבוקר (ו) התרחשה על רקע בטחוני או פלילי. בתקרית, גנב רכב פלשתיני שהגיע למחסום רנתיס שבשומרון תקף חיילי צה"ל וניסה לחטוף את נשקו של אחד החיילים במחסום. הפלשתיני נורה על ידי החייל ובהמשך מת מפצעיו, החייל נפצע קל.

דובר צה"ל מסר כי מדובר ב"תקיפת לוחם וניסיון חטיפת נשק". עוד הוסיף כי "חשוד הגיע ברכב למעבר, תקף לוחם צה"ל שפעל במקום וניסה לחטוף את נשקו. בתגובה לוחם נוסף שפעל במרחב ירה לעבר החשוד. החשוד נוטרל. לאחר סריקות במרחב נמצאה סכין. הלוחם נפצע באורח קל וקיבל טיפול רפואי בנקודה".

בעקבות ריבוי הפיגועים: הערכת המצב המיוחדת בפיקוד מרכז

רצף פיגועי הירי והמצב הביטחוני המתוח הוביל להערכת מצב שקיים ביום רביעי מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, בחטיבה המרחבית שומרון, במהלכה סייר עם מפקד החטיבה אל"מ שמעון סיסו ומפקדים נוספים בזירות הפיגועים האחרונים. גורם בפיקוד מרכז הסביר אתמול (ה') ל"חדשות כיפה" את ההחלטה שהתקבלה על ידי פוקס לאחר הערכת המצב, לפיה יוקם צוות מבצעי משולב בהובלת יחידות מיוחדות ובהכוונה מודיעינית של שירות הביטחון הכללי לשיפור יכולת הסיכול וסגירת מעגל מהירה.

אלוף הפיקוד פוקס ומפקד החטיבה סיסו |

אלוף הפיקוד פוקס ומפקד החטיבה סיסו | צילום: דובר צה"ל

"יחידה שהמומחיות שלה היא איתור וסיכול"

תחילה הקדים הגורם ואמר כי באזור חווארה וצומת הביתות, היו כמה פיגועים קשים שב"מזל" לא היו בהם נפגעים. הסיור אתמול נערך כדי ללמוד ולפצח את מאפייני הפיגועים הללו. בסיום הסיור התקבלה ההחלטה לשלב פעילות של יחידה מסווגת עליה לא ניתן להרחיב כחלק מהמאבק בטרור. "זו יחידה שהמומחיות שלה היא איתור וסיכול. יחידה שיודעת לעשות מארבים מדויקים ולהפעיל אמצעים טכנולוגיים מאוד מתקדמים". 

היחידה תופעל בנוסף לכוחות הביטחון השותף וללא קשר לפעילות המעצרים שמתנהל מדי לילה ביהודה ושומרון. "המשימה שלהם לעבוד עוד יותר חזק, עם השב"כ וגורמי המודיעין. לנתח את דפוסי הפעולה של הפיגועים האחרונים ולנסות לסכל את הפיגוע הבא, ואם לא לסכל אז לפחות למנוע בריחה". לדבריו של הגורם, היחידה שתפעל בצורה מסווגת וגלויה כבר החלה לעבוד באזור חווארה. 

צה"ל הרס את בית המחבל שביצע את פיגוע המטענים בירושלים (דובר צה"ל)