תחקיר ראשוני של צה"ל: הצלם הפלשתיני נפצע מכדור גומי

בצה"ל מפרסמים כי מתחקור ראשוני עולה כי צלם העיתונות הפלשתיני, שנכח בהפרות הסדר האלימות וההמוניות ברמאללה ונפצע, נפגע ככל הנראה מירי של כדור גומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/23 13:20 יט בסיון התשפג

תחקיר ראשוני של צה"ל: הצלם הפלשתיני נפצע מכדור גומי
ארכיון, צילום: Nati Shohat/FLASh90

במהלך הריסת בית המחבל שביצע את פיגוע המטענים בירושלים ברמאללה הבוקר (ה'), התפתחו הפרות סדר אלימות, שבמהלכן חשודים יידו אבנים, והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. מתחקור ראשוני של צה"ל, מסתמן כי הצלם עיתונות פלשתיני שהיה במרחב הפרות הסדר האלימות וההמוניות ונפצע, נפגע ככל הנראה מירי של כדור גומי.

בצה"ל הבהירו כי מדובר בטעות אנוש וכי הם יבדקו את נסיבות המקרה. "צה"ל עושה את מירב המאמצים על מנת לא לפגוע בבלתי מעורבים, ומקפיד הקפדה יתרה על חופש התנועה והעיתונות", נמסר מדובר צה"ל.

במהלך הלילה: צה"ל הרס את בית המחבל שביצע את פיגוע המטענים בירושלים (דובר צה"ל)

לוחמי צה"ל שב"כ ומג"ב עצרו הלילה תשעה מחבלים ברחבי יהודה שומרון

במקביל, לוחמי צה"ל שב"כ ומג"ב עצרו הלילה תשעה מחבלים ברחבי יהודה שומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. המחבלים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

צילום: דובר צה"ל

במסגרת מבצע משותף של כוחות הביטחון, פעלו הלילה לוחמי צה"ל ומג"ב ובהכוונה מודיעינית של שב"כ לסיכול טרור במרחב כפרי הביתות שבחטיבת שומרון. הכוחות עצרו שישה מחבלים, סרקו במרחב ותחקרו מבוקשים נוספים.במהלך הפעילות נשמע ירי במרחב וחשודים יידו אבנים והשליכו מטען לעבר כוח צה"ל, שהשתמש באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר.

בפעילות בכפר עראבה איתרו הלוחמים והחרימו שני אקדחים וציוד צבאי. במהלך הפעילות חשודים הבעירו אש במרחב, הכוח הגיב בירי בכפר בית דקו נעצרו שני מבוקשים נוספים. בכפר בית אומר עצרו הכוחות מבוקש נוסף, איתרו והחרימו שני אקדחי אוויר, ציוד צבאי ואמצעי לחימה נוספים. בכפר יטא נעצר מבוקש נוסף, ובמחנה הפליטים עקבת ג'אבר חשודים ירו לעבר הכוחות, כתוצאה מכך נגרם נזק קל לרכב צבאי.