נערכים לבאות: שר הבטחון בביקור בצפון השומרון - נבוא חשבון עם כל מחבל

ברקע המתיחות הבטחונית הגוברת וגל הטרור הפוקד את הארץ, שר הבטחון ערך סיור בחטיבה המרחבית מנשה ואיים "אם יש מחבל שחושב שבתקופת החגים הוא יחמוק מידו הארוכה של צה״ל, הוא טועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/23 20:29 יח בניסן התשפג

נערכים לבאות: שר הבטחון בביקור בצפון השומרון  - נבוא חשבון עם כל מחבל
גלנט בצפון השומרון , צילום: אריאל חרמוני; משרד הביטחון

ברקע המתיחות הבטחונית וגל הפיגועים הרצחניים של השבוע האחרון אשר גבו את חייהם של שלושה בני אדם, ועל רקע המציאות הביטחונית המתוחה וימי חג הפסח, קיים שר הבטחון יואב גלנט ביקור בחטיבה המרחבית מנשה בצפון השומרון, שם ערך מפגש עם מפקדים בגזרה, השר קיבל סקירות על הפעילות המבצעית ושוחח עם הלוחמים והמפקדים המבצעים את משימותיהם באזור.

"אם יש מחבל שחושב שבתקופת החגים הוא יחמוק מידו הארוכה של צה"ל, הוא טועה"

כמו כן קיבל שר הבטחון  סקירה ביטחונית על פעולות החטיבה נגד גורמי הטרור בגזרה, המצוד אחר המחבלים שביצעו את פיגועי הירי ביו"ש, ועל התמודדות הכוחות עם ניסונות חדירת הפלסטינים באזור קו התפר

בסיום הסיור מסר שר הבטחון הצהרה ובה אמר: "הגעתי הערב לצפון השומרון כדי לעקוב מקרוב אחר המאמצים שעושים כוחות צה"ל בלחימה בטרור. כוחות הביטחון עמלים בוקר ולילה על מנת להקנות ביטחון לאזרחי ישראל".

צילום: צילום: אלעד מלכה

"אם יש מישהו מהמחבלים שחושב שבתקופת החגים הוא יחמוק מידו הארוכה של צה"ל, הוא טועה. כל מי שיבצע, ולו את הפעולה הקטנה ביותר ,אנחנו נבוא איתו חשבון ונביא אותו לדין. הטלנו סגר על יהודה ושומרון, שימשך עד אחרי חג פסח, על מנת להבטיח שאזרחי ישראל יוכלו לעבור את החג בשלום".

4 פלוגות מג"ב גוייסו לתגבור  ברחבי הארץ

כזכור מוקדם יותר הבוקר (א') וכחלק מההיערכות לקראת המשך חג הפסח והרמדאן גויסו ארבע פלוגות מילואים של משמר הגבול במספר מוקדים ברחבי הארץ.  הפלוגות יפעלו בגזרות מרכז, צפון, חוף ודרום לטובת חיזוק הביטחון במרכזי הערים ובמוקדים הומי אדם ויצטרפו ל- 6 פלוגות מג"ב במילואים שגויסו בשבועות האחרונים ושכבר מבצעות פעילות מוגברת לצד הכוחות הסדירים בגזרות ירושלים, עוטף ירושלים ובמרכז הארץ.

צילום: דוברות משטרת ישראל

מהמשטרה נמסר כי חיול הכוחות שגויסו הבוקר, נעשה בהליך מבצעי ומהיר, הודות להיערכות המקדימה שבוצעה בשבועות האחרונים, בה הנחה מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן להיערך לגיוס פלוגות המילואים מבעוד מועד.

18 קציני מילואים הועלו בדרגה

בהתאם להערכת המצב ואירועי הטרור שהתרחשו בסוף השבוע האחרון, משמר הגבול נערך לגיוס פלוגות מילואים נוספות. היום, בבסיס מג"ב שבכותל המערבי, במעמד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל ומשמר הגבול העניק מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן העלאה בדרגה ל- 18 קצינים במילואים במקביל לפעילות המוגברת לאבטחת אירועי ברכת הכהנים המסורתית שנשמעה ברקע מרחבת הכותל המערבי.

תגבור כוחות המשטרה בחיילי צה"ל 

כזכור, בתום הערכת מצב ביטחונית שנערכה אמש (ש'), הנחה שר הביטחון יואב גלנט את מערכת הביטחון להקצות תגבור של כוחות צה"ל לפעילות מחוז מרכז של משטרת ישראל. מספר המגויסים יסוכם בקרוב בדרגים המקצועיים.