גלנט בירך - נתניהו התעלם: מפגש טעון של השניים בפורום מטכ"ל

יום לאחר שנתניהו החליט על השהיית ההחלטה בעניינו של שר הביטחון, נפגשו נתניהו וגלנט בביקור בפורום מטכ"ל. גלנט בירך את נתניהו: "שמחים לארח אותך", נתניהו התעלם לחלוטין | תמונה שפורסמה מסמנת על סולחה?

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/04/23 17:18 יג בניסן התשפג

גלנט בירך - נתניהו התעלם: מפגש טעון של השניים בפורום מטכ"ל
נתניהו וגלנט בביקור בפורום מטכ"ל, יחסים קרירים, צילום: קובי גדעון /לע"מ

ביקור טעון: כמידי שנה, הגיעו שר הביטחון גלנט וראש הממשלה נתניהו להרמת כוסית יחד עם פורום מטכ"ל לרגל חג הפסח. עיקר העיניים היו נשואות למתח בין ראש הממשלה ושר הביטחון כאשר במהלך הפגישה התעלם נתניהו לחלוטין מגלנט.

צפו בדברים של נתניהו:

"רוצה להביע הערכה, לך הרמטכ"ל באופן אישי"

"ראשית, אני רוצה לברך את כולכם בחג פסח כשר ושמח ואני מקווה גם שקט. אני רוצה להביע הערכה, לך הרמטכ"ל באופן אישי" אמר נתניהו לסובבים כאשר הוא מתעלם משר הביטחון, "לכל שרשרת הפיקוד ועד אחרון החיילים והחיילות, על המאמץ הכביר היומיומי שלא פוסק לרגע למען ביטחון ישראל". 

"המאמץ הזה רובו אבל לא כולו מוכר לציבור, אבל הוא מוכר לי ואני יודע עד כמה הוא משרת את הביטחון של כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל ושל המדינה שלנו ועל כך תודה, תודה אמיתית ותודה עמוקה וגם על המחויבות לביטחון ישראל. גם על המעשים גם על ההחלטות וגם על הפעולות ועל המחויבות לביטחון ישראל. אני חושב שחשוב שהדברים האלה יושמעו בצורה הברורה והחדה ביותר" אמר נתניהו.

ראש הממשלה ושר הביטחון, היום

ראש הממשלה ושר הביטחון, היום צילום: קובי גדעון /לע"מ

גלנט בירך, נתניהו התעלם

מהצד השני, בירך גלנט את נתניהו באופן אישי ואמר: "אדוני ראש הממשלה, אנחנו שמחים לארח אותך כאן, במשרד הביטחון, במטה הכללי של צה"ל. להגעה שלך כאן, תמיד, ובוודאי בנסיבות אלה, בחג הפסח, בתקופה עמוסה בפעילות מבצעית, יש משמעות רבה".

עוד הוסיף גלנט ואמר: "זו שרשרת הפיקוד האמיתית של מדינת ישראל. ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלופי צה"ל. האנשים האלה נושאים בנטל המרכזי של עיסוקי הביטחון, יום ולילה, במשך עשרות שנים. יש לנו אנשים מצוינים ותוצאות מצוינות". גלנט הוסיף: "השבוע האחרון ממחיש מה אנחנו יודעים לעשות ואיך צה"ל עומד במשימות בצורה בלתי רגילה, מהירה, איכותית ולשמחתי גם צנועה".

נתניהו וגלנט, משקמים את היחסים?

נתניהו וגלנט, משקמים את היחסים? צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

התמונה שמספרת סיפור אחר?

למרות כל זה, תמונה שפורסמה בשולי המפגש, עתידה לספר סיפור אחר. בתמונה שפורסמה לאחר המפגש נראים ראש הממשלה ושר הביטחון כשהם לוחצים ידיים אחד לשני. עתה נותר לראות האם בתקופה הקרובה נראה כי יחסיהם של השניים משתפרים או שהמתח וחוסר האמון עדיין נשארים.