לראשונה מאז פרצה המלחמה: בסוריה מדווחים על תקיפה ישראלית באזור דמשק

בסוריה מדווחים כי ישראל תקפה מטרות באזור דמשק ובתגובה הופעלו מערכות ההגנה האווירית הסוריות. צבא סוריה דיווח על שני הרוגים ועל נזק לרכוש: "האויב הישראלי ביצע בסביבות השעה 5:00 תקיפה מהאוויר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/03/22 08:31 ד באדר ב'

לראשונה מאז פרצה המלחמה: בסוריה מדווחים על תקיפה ישראלית באזור דמשק
תקיפה ישראלית בסוריה. ארכיון, צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

לראשונה מאז החלה המלחמה באירופה בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, פרסמה לפנות בוקר (ב') כי ישראל תקפה מטרות באזור דמשק ובתגובה הופעלו מערכות ההגנה האווירית הסוריות. דווח על פיצוצים עזים נשמעו בדמשק ובדרום סוריה.

צבא סוריה מסר כי שני אזרחים נהרגו בתקיפה ונגרם נזק לרכוש. "האויב הישראלי ביצע בסביבות השעה 5:00 תקיפה מהאוויר מכיוון דרום ביירות, שפגעה בכמה יעדים באזור העיר דמשק. מערכות ההגנה האווירית שלנו הופעלו נגד הטילים ויירטו את רובם", נכתב בהודעה. 

נזכיר כי בשל החשש כי המלחמה תשפיע על חופש הפעולה של ישראל בסוריה ולבנון ובעקבות שאלות מצד עיתונאים ואנשי תקשורת, שגרירות רוסיה בישראל פרסמה בשבוע שעבר פוסט שאלות ותשובות בחשבון הפייסבוק שלה, בו הגיבה על מספר שאלות בנושא. 

שאלה: "האם המנגנון לתיאום ביטחוני בסוריה נמצא בסכנה?". תשובה: "אנו שומרים על קשר הדוק עם עמיתינו הישראלים. אנחנו לא רוצים שישתמשו בשטח סוריה לפעולות נגד ישראל או כל אחד אחר. בכירי הצבא שלנו דנים בסוגיות המעשיות של זה באופן משמעותי על בסיס יומיומי. המנגנון הזה הוכיח כיעיל וימשיך לעבוד".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן