במהלך הלילה | אזעקות בשומרון: ישראל תקפה בסוריה

כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי מערכות ההגנה האוויריות במדינה הופעלו נגד גורם עוין ומיד לאחר מכן דובר צה"ל אישר, זוהה שיגור טיל נגד מטוסים משטח סוריה לעבר שטח ישראל. בהמשך תקף צה"ל מטרות וסוללות נ"מ ששיגרו טילים לעבר מטוסי חיל האוויר

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/02/22 07:09 ח באדר א'

במהלך הלילה | אזעקות בשומרון: ישראל תקפה בסוריה
תקיפה ישראלית בסוריה. אילוסטרציה, צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

אזעקות נשמעו במהלך הלילה בשומרון ובאזור באזור אום אל פאחם, כך דיווח דובר צה"ל קצת אחרי השעה 2 לפנות בוקר. כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי מערכות ההגנה האוויריות במדינה הופעלו נגד גורם עוין, ודובר צה"ל מוסיף לעדכן כי זוהה שיגור טיל נגד מטוסים משטח סוריה לעבר שטח ישראל. הטיל התפוצץ באוויר ובהיעדר צורך לא בוצע יירוט בפועל. 

מאוחר יותר נמסר, צה"ל תקף מטרות טק"א בסוריה, בין המטרות שנתקפו: מכ"ם סורי, וסוללות נ"מ ששיגרו טילים לעבר מטוסי חיל האוויר. צה"ל ימשיך לשמור על הגנת שמי מדינת ישראל וביטחונה". תקיפה זו מצטרפת לאישור של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, לפיו בפעולה מיוחדת של הכוחות המיוחדים בצבא ארצות הברית חוסל מנהיג ארגון הטרור דאע"ש אברהים אל-האשימי אל-קוריישי. זאת לאחר דיווחים על משימת סיכול טרור בצפון מערב סוריה.

מפיקוד העורף נמסר, "הלילה (9/2/2022) בשעה 01:03 הופעלה התרעה ביישובים חיננית, טל מנשה, שקד, מי עמי ואום אל פחם. הפעלת ההתרעה בוצעה לאור זיהוי שיגור של טיל נגד מטוסים משטח סוריה לעבר שטח ישראל. הטיל התפוצץ באוויר ובהיעדר צורך לא בוצע יירוט". 

בהצהרה רשמית אמר ביידן: "אמש בהכוונתי, כוחות צבא ארה"ב בצפון מערב סוריה ביצעו בהצלחה מבצע סיכול טרור כדי להגן על העם האמריקני ובעלות בריתנו, ולהפוך את העולם למקום בטוח יותר. בזכות המיומנות והגבורה של הכוחות המזוינים שלנו, הורדנו משדה הקרב את מנהיג דאע"ש. כל החיילים האמריקנים חזרו בשלום מהמבצע. שאלוהים ישמור על חיילינו".

 

 

 

 

 


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן