המערכת הפוליטית מגיבה לטרגדיה: "אין דבר שיוכל להשיב את האובדן הגדול"

לאחר האסון הקשה שהתרחש הלילה בחטיבת הקומנדו, המערכת הפוליטית מגיבה לאירוע הקשה. שר הביטחון בני גנץ: "אין דבר שיוכל להשיב את האובדן הגדול למשפחות, לחברים ולרעים לנשק"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 13/01/22 08:34 יא בשבט התשפב

המערכת הפוליטית מגיבה לטרגדיה: "אין דבר שיוכל להשיב את האובדן הגדול"
חיילי צה"ל, צילום: ארי פולד

בבסיס האימונים נבי מוסא שבבקעת הירדן התרחש אמש (ד') אירוע קשה סמוך לשעה אחת עשרה בלילה כאשר קצינים מיחידה מיוחדת בחטיבת הקומנדו סיימו אימון ויצאו לפטרול סביב למחנה. שני הקצינים זיהו דמות חשודה ופתחו לעברה בנוהל מעצר חשוד, ואף ירו באוויר. אלא שהזיהוי התברר כטעות, וחייל פתח לעברם באש לאחר שחשב שמדובר במחבלים. שני הקצינים נהרגו כתוצאה מהטעות בזיהוי.

"מפקדים צעירים שהקדישו את חייהם למען ביטחון מדינת ישראל"

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב בטוויטר בעקבות האירוע הקשה: "זהו בוקר עצוב מאד. אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחותיהם של שני הקצינים אשר נהרגו הלילה בתאונה טראגית. שני המפקדים הקדישו את שנותיהם הטובות ביותר לביטחון ישראל ולהגנה על המולדת. עם ישראל כולו אבל על לכתם. צה"ל מתחקר את האירוע הקשה והלקחים הנדרשים יופקו. יהי זכרם ברוך".

שר הביטחון, בני גנץ: "‏צער עמוק הבוקר על מותם של שני קציני צה"ל מיחידת אגוז בבקעת הירדן. לצערי, אין דבר שיוכל להשיב את האובדן הגדול למשפחות, לחברים ולרעים לנשק. צה"ל נמצא כבר מהלילה בעיצומו של תחקיר מקיף ואנו נעשה הכל כדי שאסון כזה לא יחזור. יהי זכרם ברוך".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בוקר קשה מאוד.  איבדנו הלילה שני קצינים, מלח הארץ, מיחידת הקומנדו אגוז בתאונה נוראית שהתרחשה בבקעת הירדן. מפקדים צעירים שהקדישו את חייהם למען ביטחון מדינת ישראל. אני משתתף בצערם הגדול של המשפחות ושולח תנחומים".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "אנחנו קמים לבוקר נורא עם בשורות קשות מנשוא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הקצינים שנפלו הלילה ואיבדו את היקר מכל, חיבוק לצה״ל וללוחמיו כולם, וחיזוק ליחידת הקומנדו שאיבדה שניים ממפקדיה. כואב יחד עם כל עם ישראל את האבידה הנוראית. יהי זכר הנופלים ברוך, תנצב״ה".

גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם, כתב בטוויטר: "טרגדיה נוראה הלילה בבקעת הירדן. אני משתתף מעומק ליבי בצערן של משפחות הקצינים שנהרגו בתאונת הירי הקשה. עם ישראל מחבק אתכן בשעתכן הקשה. יהי זכרם ברוך".