גם הסופה לא עצרה אותם: חטיבת הקומנדו מסכמת תרגיל מיוחד

לוחמי אגוז, דובדבן ומגלן תרגלו פשיטה על יעדים בעומק שטח האויב, בעזרת שיתוף פעולה עם כוחות מיהל"ם, שיריון וחיל אוויר, והכל תוך כדי מזג אוויר סוער ולא פשוט. צפו בתיעוד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/12/21 11:01 כב בטבת התשפב

גם הסופה לא עצרה אותם: חטיבת הקומנדו מסכמת תרגיל מיוחד
לוחמי הקומנדו בתרגיל החטיבתי, צילום: דובר צה"ל

בשבוע שעבר, במהלך סופת ״כרמל״ שפקדה את ישראל, הודיע מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, על החמרה בפעילות כוחות היבשה. כחלק מההוראות נאסר לבצע תרגילים, ניווטים, אימוני הסוואה ועוד, אך כל זה לא עצר את חטיבת הקומנדו מלבצע את התרגיל הענק של יחידות העילית - דובדבן, מגלן ואגוז.

התרגיל החטיבתי המאתגר שנערך באזור בקעת הירדן וזכה לשם "אור המכבים" נמשך מספר ימים וכלל מספר תרחישים של לחימה בעומק שטח האויב, תחת תנאים פיזיים מאתגרים, משקלים כבדים, קילומטרים רבים של הליכה, מזג אוויר סוער- ועמדו במשימה. 

גם מזג אוויר סוער לא עצר אותם, לוחמי הקומנדו

גם מזג אוויר סוער לא עצר אותם, לוחמי הקומנדו צילום: דובר צה"ל

במהלך התרגיל שהובילו מפקד החטיבה אלוף משנה מני ליברטי ומפקד האוגדה תת אלוף עופר וינטר, תורגלו הסקת כוחות, פשיטה על יעדים והשמדת אויב תוך שיתוף פעולה עם כוחות שיריון מגדוד 77 בחטיבה 7, צוותים מיוחד של יהל"ם, לוחמי יחידת עוקץ וכלביהם, מודיעין וחיל האוויר. התרגיל נחתם בטקס מרגש ביום רביעי בערב בהשתתפות כל הלוחמים שהשתתפו. 

צה"ל עצר את האימונים, בקומנדו המשיכו לתרגל

צה"ל עצר את האימונים, בקומנדו המשיכו לתרגל צילום: דובר צה"ל

 

גם כוחות שריון השתתפו בתרגיל

גם כוחות שריון השתתפו בתרגיל צילום: דובר צה"ל

 

הלוחמים תרגלו פשיטות בבקעת הירדן

הלוחמים תרגלו פשיטות בבקעת הירדן צילום: דובר צה"ל

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן