ארדן בפנייה למועצת הביטחון של האו"ם: "דרשו דין וחשבון מאיראן"

אחרי התקיפות הימיות בימים האחרונים כנגד ספינות באזור המפרץ הפרסי, בהן ספינה בבעלות ישראלית, פנה שגריר ישראל באו"ם למועצת הביטחון לטפל במצב: "לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים מול הפעולות הרצחניות שלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/21 07:50 כו באב התשפא

ארדן בפנייה למועצת הביטחון של האו"ם: "דרשו דין וחשבון מאיראן"
גלעד ארדן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שגריר ישראל בארה״ב ובאו״ם פנה היום במכתב תלונה למועצת הביטחון על רקע האירוע החמור בו איראן תקפה ספינה בבעלות ישראלית, תקיפה בה נהרגו אזרחים ממוצא בריטי ורומני. ארדן דרש במכתבו כי מועצת הביטחון תגנה בחריפות את איראן המבצעת פשעי מלחמה ופעולות רצחניות במזרח התיכון ובעולם כולו ומאיימת על הסחר הבינלאומי.



מדברי השגריר ארדן במכתבו: ״הפיגוע האחרון הוא עוד מקרה של טרור ימי שביצעה איראן. פעולותיה הרצחניות של איראן, המהוות הפרות חמורות של אמנת האו"ם ושל החוק הבינלאומי, לא רק מאיימות על בטיחות הספנות והסחר הבינלאומיים, אלא גם מערערות את יציבות האזור כולו". לאחר מכן פנה ישירות למועצת הביטחון וטען נגדה כי היא "לא יכולה לשבת בחיבוק ידיים מול הפרות כאלה של איראן או של ארגוני הטרור ברחבי האזור המשמשים כשלוחותיה".

עוד הוסיף: "חשוב להדגיש את התפקיד המרכזי שממלאות ״משמרות המהפכה״ באיראן בזריעת אלימות והרס במזרח התיכון ובמקומות אחרים בעולם. ״משמרות המהפכה״ הם נותן החסות העיקרי של ארגוני טרור ברחבי האזור". לבסוף סיכם בקריאה כי על מועצת הביטחון לטפל בשורת התקיפות בדחיפות ו"לגנות באופן חד משמעי את איראן על הפעולות הרצחניות שלה. מועצת הביטחון חייבת לנקוט בכל האמצעים הדרושים בכדי שהשלטון האיראני ייתן דין וחשבון מלא על הפרותיו החמורות, החוזרות ונשנות של החוק הבינלאומי".

כזכור, בשבוע שעבר  הותקפה מכלית הנפט "מרסר סטריט", בתקיפה נהרגו שני אנשי צוות בריטי ורומני והיא בבעלותו של איש העסקים הישראלי אייל עופר. אמש (ג') הוציא שירות הסחר הימי של בריטניה, הודעה כי על האוניות השוכנות לחופי האי פוג'ירה לנקוט במשנה זהירות. ההודעה הגיעה לאחר שמקור שלישי דיווח כי באזור התקיימה תקרית נגד לא פחות מארבע ספינות.