המניע לפיגוע צוואת המחבל שרצח את אליהו קיי: "אני בדרגות האושר הגבוהות ביותר"

בתחילת השבוע נרצח אלי קיי הי"ד בידי מחבל מוסלמי. אשת המחבל ברחה לחו"ל מספר ימים קודם למעשה, והשר לביטחון הפנים ופרשנים שונים הסיקו: "מסתמן כי בריחתה הייתה מניע מרכזי לפיגוע" | צוואת המחבל, אותה אנו מביאים בפניכם, חושפת את המניע האמיתי: "ג'יהאד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/11/21 21:24 כ בכסלו התשפב

צוואת המחבל שרצח את אליהו קיי: "אני בדרגות האושר הגבוהות ביותר"
הלווייתו של אליהו קיי הי"ד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"אשתו של המחבל עזבה לחו"ל לפני שלושה ימים, הילדים שלו בחו"ל. נראה שהפיגוע היה מתוכנן. אשתו ברחה לחו"ל והוא החליט לבצע את זה", כך אמר השבוע (א') השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, לאחר הפיגוע הקטלני בעיר העתיקה בירושלים, בו נרצח אלי קיי הי"ד בן ה-26.

האם ניתן לקבוע על סמך סועד, אשתו של המחבל פאדי-אבו שח'ידם, כי זו הסיבה בגינה רצח שח'ידם את קיי? אמש פרסם הכתב לענייני פלשתינים של "חדשות 12" אוהד חמו, כי סועד נמלטה לירדן עוד בטרם ביצע בעלה את הפיגוע - לטענתה עזבה בשל סכסוך משפחתי קשה. "מסתמן כי בריחתה של האישה הייתה מניע מרכזי לביצוע הפיגוע", כך פרסם חמו. 

הערב אנחנו מביאים בפניכם מסמך מעניין מאוד שפורסם ברשתות החברתיות בשפה הערבית, מסמך שמסביר את רצח היהודי ומפריך את הטענה שבוצע בגלל בעיה משפחתית כזאת או אחרת. במסמך, שהוא בעצם מעין "צוואה", כותב המחבל על ההחלטה לבצע את הפיגוע, "ג'יהאד", ולא מזכיר כלל את אשתו ומשפחתו בהקשר למניע. את המסמך תרגמה הערביסטית מורן טל. 

"אני חולם להתקרב לפגוש את אללה כשהיד אם ירצה האל"

"אני פאדי מחמוד אבו שח'ידם כותב את מילותיי אלה כשאני בדרגות האושר הגבוהות ביותר כהכנה להכתרת שנים של עבודה מתמדת ומתמשכת כדי לפגוש את אללה יתעלה, ומאז הכירו כפות רגליי את המסגד וספגתי את הקוראן ואת הסונה אני חולם להתקרב לפגוש את אללה כשהיד אם ירצה האל, כשאני תוקף (את האויב) ולא נס מפניו, ושנות חיי הקודמות לא היו אלא הכנה והתכוננות מבחינה אמונית וצבאית לרגע המכובד והמבורך הזה".

"אמי, אחיי, אחותי, אשתי ילדיי ובנותיי, אני נשבע שהחיים בצלכם הם כבוד ורוממות, אבל מה שאצל אללה - נעלה ומכובד יותר, וכמה הקרבתם עבורי, היוויתם סיוע ומשענת במהלך חיי, ומחובתי להשיב לכם כגמולכם בטוב יותר, זאת כפי שנודע לנו מהנביא שלנו, שהאל יתפלל עליו ויברכו לשלום, שהשהיד מהווה מליץ יושר עבור משפחתו, ואני מבקש מאללה שאהיה מליץ יושר עבורכם ועבור אבי שהאל ירחם עליו".

"מבקש מאללה שיקבל אותי ושיקבל את המאמץ ואת הג'יהאד שלי"

"לכן שמרו על אורך רוח, היו סבלניים, ועמדו איתנים, ודעו שאני בחרתי בדרך הזאת מתוך קבלת הדין של אללה וכדי לזכות בגן העדן של אללה יתעלה, שכן החיים קצרים ומי שמקדיש אותם  לאללה ויכול להקריב את עצמו לאללה מצליח. אני מצווה עליכם לדבוק בדתו של אללה עד שתפגשו את אללה, דתכם היא בשרכם, ודמכם ואל-אקצא שלכם הם כוחכם וגאוותכם".

"אני חותם את צוואתי הזו בבקשת תפילה עבורי (שאללה) יקבל, יכפר וירחם עליי ויעלה את דרגותיי. ומי שאני חייב לו משהו שידרוש זאת ממשפחתי או שיסלח לי, ומי שחייב לי אני פוטר אותו מהחוב למען אללה יתעלה".

"אני מבקש מאללה שיקבל אותי ושיקבל את המאמץ ואת הג'יהאד שלי מפני שהוא אמון על כך וגוזר את גורלי, ותפילתנו האחרונה שהשבח לאל ריבון העולמים, יתפלל ויברך לשלום ויברך את אדוננו מחמד ואת משפחתו, תומכיו ומי שהלך בדרך הישר ליום הדין. אחיכם האוהב, השהיד החי אם ירצה האללה יתעלה, פאדי מחמוד אבו שח'ידם, אבו עבד אלצמד 20.11.2021, 16 בחודש רביע אלת'אני 1443 להג'רה".


(הלווייתו של אלי קיי)