"כל אחד מגיע לעולם כדי לעשות משהו": אחיו של הנרצח מדבר

אלי קיי שנרצח בידי מחבל ערבי, עלה ארצה ומשך אחריו את משפחתו. אחיו, חנן, כואב את לכתו: "מאוד קשה לנו, אבל אנחנו יודעים שזה לא קרה סתם" | חנן נאלץ להגיע לבית החולים בתחבורה ציבורית ושמע על מות אחיו בדרך. צה"ל: "מצרים על עוגמת הנפש"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/11/21 07:46 יח בכסלו התשפב

"כל אחד מגיע לעולם כדי לעשות משהו": אחיו של הנרצח מדבר
אלי קיי הי"ד, צילום: עמותת נצח יהודה

הלוויתו של אלי קיי הי"ד שנרצח אתמול על ידי מחבל ערבי בירושלים תתקיים הבוקר (ב')בשעה 11:00 בהר המנוחות, גבעת שאול, ירושלים. קיי עלה ארצה לבדו בשנת 2016 כדי לשרת בצה"ל והתגייס לגדוד 202 של חטיבת הצנחנים.

הוריו, אבי ודבורה, ואחותו נעמה, עלו ארצה מדרום אפריקה לפני פחות משנה, והתיישבו במודיעין, כדי להצטרף לאלי ולאחיו הצעיר חנן, ולהגשים את חלומם. רק לפני מספר שבועות חגגו במשפחה את חתונת האח הבכור כתריאל ושמחו על הזכות הגדולה לחתן את בנם בארץ ישראל.

בעת ששמע שאחיו אלי נפצע בפיגוע, יצא חנן מבא"ח נח"ל, הבסיס בו הוא משרת, לבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים בתחבורה ציבורית, מכיוון שלא קיבל הסעה מותאמת או ליווי מצה"ל שהסתפקו בהסעתו ברכב לערד הסמוכה. את הבשורה הנוראית על מותו של אלי קיבל בדרך לבירה. חנן קיי אישר הבוקר את הדברים בריאיון ב-103FM.

דובר צה"ל נמסר: "צה"ל מצר על האירוע וימשיך ללוות ולתמוך בחייל ובמשפחתו. בעת היוודע האירוע, הוקצה רכב מהיחידה על מנת להסיע את הלוחם לתחנה מרכזית סמוכה לבסיס ומשם נסע בתחבורה ציבורית לירושלים. בשל טעות בשיקול דעת של מפקדו, הלוחם לא קיבל הסעה עד לירושלים. מפקד הבסיס ערך שיחת הבהרה למפקד, שוחח עם הלוחם והביע את תנחומיו. אנו מצרים על עוגמת הנפש".

"לא חושב שתהיה לי פרידה סופית ממנו"

חנן, שצעיר מאלי בשלוש שנים, סיפר בגל"צ על אחיו שנרצח: "הוא עלה לארץ ראשון כדי ללמוד בישיבה ולהתגייס. הוא שירת בצנחנים כחייל ואז מפקד, מצטיין קורס מ"כים וסמל עד השחרור. הוא זה שמשך את כל המשפחה ארצה. אלי חי חיים מלאים ועשה המון. הוא נגע בחיים של כל כך הרבה אנשים ואהב להיות שמח. אנחנו לא רוצים להיכנס לבור של דיכאון, זה לא מה שהוא היה רוצה".

עוד הוא אמר בעצב: "לא חושב שתהיה לי פרידה סופית ממנו. זה לא יהיה להתראות סופית ולא לדבר איתו שוב. כמובן, אני לא יכול לדבר איתו פיזית, אבל עכשיו אני הולך איתו לכל מקום שאלך. נמשיך יחד בצורה קצת שונה"

על הקושי להתגייס לצנחנים סיפר חנן ב"כאן רשת ב": "הוא היה לוחם מצוין. היה לו מאוד קשה להיכנס לצנחנים ובהמשך השירות הוא נפצע כמה פעמים, אבל זה לא עצר אותו. היה לו מאוד חשוב שהחברים והמשפחה יבינו מה זה מדינת ישראל, למה אנחנו פה".

משפחת קיי, שכאמור עלתה ארצה לפני פחות משנה, ממשיכה להאמין למרות הרצח הנורא. "מאוד קשה לנו, אבל אנחנו יודעים שזה לא קרה סתם, אנחנו מאמינים בחיים משמעותיים ובמשימתיות, שכל אחד מגיע לעולם כדי לעשות משהו. זה לא חיים ריקים, זה חיים מלאים ואנחנו רוצים להמשיך את דרכו".