שידור חי אלפים הגיעו להלווייתו של אלי קיי הי"ד שנרצח בפיגוע בעיר העתיקה

משפחה, חברים ואלפי בני אדם הגיעו להר המנוחות בירושלים לחלוק כבוד אחרון לאלי קיי בן ה-26 שנרצח בפיגוע אתמול סמוך להר הבית | מטעם הממשלה הגיעו השרים פנינה תמנו שטה, חילי טרופר ונחמן שי: "נגיע לרוצחים ולשותפים לרצח שלך"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/11/21 13:49 יח בכסלו התשפב

אלפים הגיעו להלווייתו של אלי קיי הי"ד שנרצח בפיגוע בעיר העתיקה
הלווייתו של אלי קיי הי"ד , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בהר המנוחות שבירושלים התקיימה בשעות הצהריים (ב') הלווייתו של אליהו קיי הי"ד, שנרצח אתמול על ידי מחבל ערבי בעיר העתיקה בירושלים. מטעם ממשלת ישראל הגיעו שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, שר התרבות חילי טרופר ושר התפוצות נחמן שי.

קיי עלה ארצה לבדו בשנת 2016 כדי לשרת בצה"ל והתגייס לגדוד 202 של חטיבת הצנחנים. אלי היה מאורס לג'ין ונרצח בשעה שעשה דרכו לעבודתו בקרן למורשת הכותל המערבי. ההלוויה החלה עם מספר שירי נשמה אותם שרו ההמונים. 

"הידיים שלי רעדו כשהעבירו לי את התפילין שלך מהזירה"

הרב של אלי ספד ראשון בכאב גדול: "אליהו, המשפחה הצדיקה שלך ביקשה שהדברים שיגידו היום יהיו דברי חיזוק ולא דברי הספד. חיית חיים של שליחות, של אידיאלים. בחרת להעביר את האהבה שלך לירושלים דרך הדרכה בכותל, תכננת להקים בית, משפחה בקרוב. אלי היית קדוש במותך. הידיים שלי רעדו כשהעבירו לי את התפילין שלך מהזירה. אבא סיפר לי שהוא שמע בבוקר שיש יהודי שנרצח והוא תכנן ללכת להלוויה שלו, הוא לא ידע שזה יהיה ההלוויה של הבן שלו".

השר נחמן שי, ספד: "אלי אהב את ישראל, אנחנו נפרדים היום מאזרח ישראלי - צעיר שהקדיש את חייו לישראל. ישנם מאות אנשים שהגיעו לכאן להיפרד ממך. חלקם אינם מכירים אותך, שמעו אתמול - והחליטו להגיע. ישראל מבטיחה להגיע לרוצחים ולשותפים לרצח שלך".

הרב הראשי לישראל הרב דוד, הגיע אף הוא ללוות בפעם האחרונה את קיי: "אנחנו עומדים כאן, בארץ שביקשנו לחזור אליה בחזרה ובאים מרצחים ומפריעים לישיבה הזאת, מנסים לפגוע בנו פעם אחר פעם. הם ניסו לפגוע, אבל משפחת קיי עומדת איתנה. לפני רגע עמדנו סביב מיטתו של אליהו ושרנו: 'אני מאמין באמונה שלמה'. אילו תעצומות נפש".

המונים מלווים את אלי בדרכו האחרונה

המונים מלווים את אלי בדרכו האחרונה | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90