מתן כהנא: "ממשלת ישראל מחויבת לאגרוף ברזל מול הטרור" | נתניהו: "חמאס חייב לשלם מחיר כבד"

מיד אחרי פיגוע בירי הקשה בעיר העתיקה בירושלים הפוליטיקאים מגיבים | בן גביר: "לפני כשנה בג"צ דחה עתירתי להציב מגנומטרים חמישים מטר לפני השערים בהר. אם היו עושים זאת התוצאות היו פחות קשות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/11/21 09:53 יז בכסלו התשפב

מתן כהנא: "ממשלת ישראל מחויבת לאגרוף ברזל מול הטרור" | נתניהו: "חמאס חייב לשלם מחיר כבד"
ארכיון, צילום: דוברות המשטרה

בוקר קשה בעיר העתיקה בירושלים: שני מחבלים בצעו פיגוע ירי סמוך לכותל. הרוג אחד ושלושה פצועים במקום. שניים מתוכם קשה. מחבל אחד חוסל ואחרי השני מתנהל מצוד. חברי הכנסת מיהרו להגיב על הפיגוע ובאופוזיציה תקפו את הממשלה.

ראש האופוזיציה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו כתב הבוקר: "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת הנרצח ומתפלל יחד אתכם לרפואת הפצועים בפיגוע הקשה בירושלים. חמאס שעומד מאחורי הפיגוע חייב לשלם מחיר כבד על הרצח הנפשע הזה בלב בירתנו".

שר הדתות מתן כהנא כתב אחרי הפיגוע: "ברוך דיין האמת. משתתף בצערם של משפחת ההרוג ומתפלל לרפואה שלמה לכל הפצועים באירוע הקשה בעיר העתיקה. מחזק את כוחות הביטחון על הנחישות והסיום המהיר של האירוע. אזרחי ישראל צריכים להרגיש בטוחים בכל מקום, ללא חשש לחייהם. ממשלת ישראל מחויבת לכך. אגרוף ברזל מול הטרור".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה לפיגוע בשער השלשלת: "רק לפני כשנה בג"צ דחה עתירתי לנציב מגנומטרים לערבים כמו ליהודים כחמישים מטר מהר הבית. אם היו עושים זאת התוצאות הקשות היו נמנעות  כשהטרור מרים ראש צריך להוריד לו את הראש. מי שמנסה לרצוח יהודים צריך לירות לו בין העיניים ולשלוח מסר לבאים אחריו שזה סופו של כל מחבל". 

חברת הכנסת אבתיסאם מרעאנה ממפלגת העבודה צילמה את הרכבת מתחת לביתה ביפו וכתבה: "היא נוסעת לה הבוקר בקלילות בשדרות ירושלים شارع النُزهة ביפו תל אביב. מחזה אופטימי לצד האירועים הקשים בירושלים".

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע. צילום: שטח בוער

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף: "אני ‏מבקש לחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון בירושלים וקורא לכולנו להתפלל לרפואתם של הפצועים. את הטרור צריך למגר באגרוף ברזל תוך גדיעת התקווה המניעה אותו. את תומכיו צריך להוקיע ולא לצרף לממשלה".

ח"כ עמיחי שיקלי הוסיף: "כל אימת שנמשיך למצמץ בסוגיית הר הבית נמשיך לחטוף. ריבונות ישראלית מוחלטת בהר היא יעד אסטרטגי ומוראלי שבלעדיו לא נראה שקט. מתפלל לרפואת הפצועים". חברת הכנסת קרן ברק מהליכוד הוסיפה: "מאחלת ומתפללת להחלמה מהירה לפצועים בירי בירושלים ומחבקת את משפחותיהם. מחזקת את כוחות הביטחון שפועלים כנגד המחבלים. אזרחי ישראל אינם צריכים להרגיש מאוימים באף מקום במדינתנו"/ 

תנועת המחאה "הקו האדום" הגיבה גם היא לפיגוע הדמים הבוקר, שגבה את חייו של אליהו קיי, עובד של הקרן למורשת הכותל שנרצח על קידוש השם, וקראה לממשלה להתעשת: "הגיבו בחוזקה, לפני שנראה עוד מרחץ דמים כפי שראינו הבוקר".

בתנועה אמרו כי העברת תקציב המדינה ובתוכו מיליארדים לרע"ם שבכיריה ביקרו בעזה הוא לא פחות מתקציב עם דם על הידיים "אנחנו קוראים לממשלת ישראל להתעשת ומהר, ראינו היום תמונות מזעזעות מירושלים, תמונות שילוו אותנו עוד הרבה שנים, אנו אומרים לממשלה - תתעוררי, בתוך הקואליציה יש גורמים שלא בטוח שהם עצובים היום". 

בתנועה ציינו כי בימים הקרובים יימשך ביתר שאת המאבק נגד הממשלה הזו "זו ממשלה לא טובה לעם היהודי, ממשלה שאין לה מנדט ציבורי, אנחנו נעשה ככל שהחוק מתיר לנו כדי להפיל את הממשלה הרעה הזו".