מחדל הבריחה | ראש אגף מבצעים לשעבר: "פיגוע יגדיל את הסיכויים של המחבלים להיתפס"

אלוף במיל' ישראל זיו אומר כי המחבלים שברחו אמנם הפכו לגיבורים אך השיא שלהם מאחוריהם, ועל ישראל לנהוג במתינות. "הזמן עובד לטובת ישראל, צריך לפעול בסבלנות בחיפושים ולא לאפשר לחמאס להדליק את השטח" | ברקע הבריחה - התפרעויות ברחבי יהודה ושומרון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/09/21 07:39 ד בתשרי התשפב

מחדל הבריחה | ראש אגף מבצעים לשעבר: "פיגוע יגדיל את הסיכויים של המחבלים להיתפס"
החיפושים נמשכים, צילום: פלאש 90

החיפושים אחר ששת מחבלים נמשכים גם הבוקר (ו'). המשטרה הודיעה אתמול בערב כי תגביר את רמת הכוננות ברחבי הארץ עד לרמה אחת מתחת לרמה הגבוהה ביותר ובצה"ל הוכרז עוצר יציאות לכל הלוחמים אוגדת איו"ש. על פי הערכה: המחבלים כבר שוהים בשטחי יהודה ושומרון והאירוע לא יסתיים בקרוב.

ראש המבצעים לשעבר, אלוף במילואים ישראל זיו, הפתיע הבוקר בריאיון לגל"צ, ואמר כי הזמן עובד לטובת ישראל: "מבצע הבריחה נוהל על ידי הג'יהאד האיסלאמי, אך חמאס מנסים לתפוס על זה טרמפ. הזמן עובד לטובת ישראל, צריך לפעול בסבלנות בחיפושים, לא להיגרר, ובעיקר לא לאפשר לחמאס להדליק את השטח".

במערכת הביטחון אמנם לוקחים בחשבון גם פיגוע אותו ינסה להוציא לפועל מי מהמחבלים הבורחים, אך זיו טוען כי מהלך שכזה יפגע במחבלים ולא יוסיף להם: "סיכוי לכך שהאסירים הבורחים יבצעו פיגוע נמוך מאוד. הם ינסו למלט את עצמם - השיא שלהם מאחוריהם, הם כבר הפכו לסיפור גבורה גדול. פיגוע לא יוסיף להם, אלא רק יגדיל את הסיכויים להיתפס".

שריפה סמוך ל"קליבר 3"

שריפה סמוך ל"קליבר 3"צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל | מחוז יו"ש

ברקע הבריחה, התפרעויות נרשמו גם הלילה בשורת מוקדים ביהודה ושומרון: בית לחם, קלקיליה, שכם ובאזור ג'נין. לוחמי אש ומתנדבים מתחנה אזורית יהודה פעלו אמש לכיבוי שריפת חורש סמוך למתחם האימונים ומטווח "קליבר 3" באזור התעשייה שבגוש עציון, נבדק חשד להצתה. בחברון נרשמו גם כן עימותים. חיילי צה"ל עצרו אמש מחבל שהגיע מאחוריה עמדת שמירה והחל ליידות לעברם אבנים. 

מוקדם יותר אתמול, החליט השר לביטחון פנים עמר בר-לב, על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית, זאת בתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט. הוועדה, אשר תוקם בראשות שופט בדימוס, תבחן את הכשלים שאפשרו את אירוע הימלטות האסירים הביטחוניים מכלא "גלבוע" בליל יום שני, ערב ראש השנה. ההחלטה על הקמת הוועדה התקבלה לאחר היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט, ותובא לאישור הממשלה.