מחדל בריחת המחבלים | עמר בר-לב: "נהפוך כל אבן במטרה לבדוק מה גרם לכישלון הזה"

השר לביטחון הפנים וסגנו הגיעו לסיור בבית הסוהר "קציעות" בו התפרעו אסירים ביטחוניים לאחר בריחת שישה מהם בערב ראש השנה | לאחר שקבע כי מדובר בכישלון, אמר השר: "נבדוק נאתר ונציף את הלקחים הנדרשים ונממש אותם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/21 12:52 ג בתשרי התשפב

מחדל בריחת המחבלים | עמר בר-לב: "נהפוך כל אבן במטרה לבדוק מה גרם לכישלון הזה"
השר בר-לב בסיור, צילום: דוברות שב״ס

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ערך הבוקר (ה') סיור בליווי סגן השר יואב סגלוביץ ונציבת שב״ס, רב-גונדר קטי פרי, בבית הסוהר ״קציעות״ בו התפרעו אתמול אסירים ביטחוניים והוצתו שישה תאים. במהלך הסיור פגש השר את הסוהרים ולוחמי יחידת ״מצדה״ שהתעמתו עם הפורעים וביקר באגף בו נשרפו התאים.

"אנחנו לאחר אירוע קשה של בריחת אסירים מכלא גלבוע. זה כשלון", קבע בר-לב. "נהפוך כל אבן במטרה לבדוק מה גרם  לכישלון זה, ברמה המקומית של בית הכלא ומה הן ההשלכות  בכלל שרות בתי הסוהר. נבדוק נאתר ונציף את הלקחים הנדרשים ונממש אותם". 
 
השר הוסיף, "אני מברך אתכם סוהרים וסוהרות בכלא קציעות על ההתנהלות וההשתלטות קרת הרוח שלכם על ההתפרעויות שאירעו כאן במהלך היממה האחרונה. תמשיכו לשמור על עירנות מבצעית גבוהה כי אירוע דומה או חמור יותר עלול להתרחש שוב בעתיד". 

ביקור בכלא "קציעות"

ביקור בכלא "קציעות". צילום: דוברות שב״ס

מוקדם יותר אמר בר-לב, "מיום שני לפנות בוקר, עם היוודע דבר הימלטותם של האסירים הביטחוניים מכלא ״גלבוע״, משטרת ישראל, צה״ל ושרות הביטחון הכללי עוסקים במרדף שלא יפּסק עד שנשים את ידינו על המחבלים הנמלטים", אמר בר-לב, והוסיף: "במקביל מתנהלת חקירה במטרה לברר האם  הבריחה לווותה בפלילים. אנחנו נשים את ידינו על המחבלים הנמלטים, נתקן את הכשלים שהובילו להימלטות ובמידה ונמצא רשלנות מקצועית, נטפל גם בה".

נציבת שירות בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי הודתה לשר בר לב וסגן השר סגלוביץ על הגיבוי שהעניקו לפיקוד ולסוהרים הפועלים בשטח. "תפקיד של סוהר זה תפקיד לא פשוט ומורכב אבל מי שבא מגיע על מנת לעשות אותו על הצד הטוב ביותר. תודה לכם על הנחישות והמקצועיות ועל האופן שנטרלתם את האיום אמש ללא פגיעות בנפש וגם עבדתם על עקרון כבוד האדם לצד המקצועיות".

קטי פרי: "נהיה גאים במה שטוב ונשפר את הנדרש"

עם צאת החג פרסמה נציבת בתי הסוהר אגרת לסוהרים, המתייחסת לאירוע הבריחה בגלבוע ולהשלכותיו. לצד ההכרה בגודל המחדל חיזקה הנציבה את רוחם של סוהרי הארגון המשרתים את המדינה ומתוך תחושת שליחות והבנה כי הארגון נמצא בשגרת חירום. "שב"ס ימשיך לפעול בנחישות לסיום המשימה ולממש את ריבונותו במתקני הכליאה כולם", נמסר מדוברות שב"ס.

במכתבה לסוהרים, כתבה פרי: "האירוע חמור ביותר הפוגע באופן ישיר בליבת עשייתנו – שמירת האסירים במשמרות בטוחה. אין ספק, כי הארגון חווה אירוע קשה, מטלטל ומכונן בעל השלכות רבות. זוהי שעה קשה לכולנו, בה אנו נדרשים להסתכל באופן אמיץ על שנעשה, לחקור לעומק את הפערים בכלל ההיבטים ולנהל תהליכי הפקת לקחים נרחבים, אשר יקדמו את פועלנו".

גונדר קטי פרי

גונדר קטי פרי צילום: דוברות שב"ס

"אני מודעת לתחושות ולרגשות הקשים המלווים כל אחד ואחת מכם, ולהתמודדות עם מעגלים חברתיים ומשפחתיים בשיגרת יומכם. כסוהרים, עלינו לנהוג בממלכתיות, בשיקול דעת ובאיפוק, לדעת להכיל ביטויי אכזבה וביקורת, ולהימנע מתגובות קיצוניות". 

מדבריה עולה כי אינה מתכוונת להתפטר בקרוב: "נמשיך לייצג נאמנה את הדרך שלנו, ולעשות הכל על מנת למלא את יעודנו בנחישות, במקצועיות ואחריות. נהיה גאים במה שטוב, ונשפר את הנדרש. אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם, וביחד לשרת את מדינת ישראל ואזרחיה". 

(מחאת המשפחות השכולות מול כלא עופר, היום)

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן