לקראת יום של התפרעויות: יחידות מיוחדות יתגברו את אוגדת עזה "נפעל בתקיפות"

אחרי הכשלים שהביאו לפציעתו הקשה של לוחם מג"ב בשבת האחרונה, בצה"ל נערכים להתפרעויות שצפויות להיערך מחר ומורידים דרומה כוחות חי"ר, צלפים ושריון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/08/21 19:46 טז באלול התשפא

לקראת יום של התפרעויות: יחידות מיוחדות יתגברו את אוגדת עזה "נפעל בתקיפות"
התפרעויות ברצועה, ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

ההתפרעויות בגבול הרצועה חוזרות, אחרי שבשבת התפרעות אלימה הביאה לפציעתו הקשה של לוחם מג"ב על ידי מחבל שהתקרב לגדר, בצה"ל נערכים להפגנות שיתחדשו מחר ומתגברים את הכוכות בתקווה ליצור הרתעה טובה יותר.


(שריפות בעוטף עזה).

כחלק מהערכת המצב והיערכות צה״ל להפרות סדר נוספות, הוחלט על תגבור אוגדת עזה בכוחות נוספים. כמו כן, בדובר צה"ל מסרו כי במהלך הימים האחרונים נערכו הכוחות באופן מסיבי תוך אישור תכניות ייעודיות, תרגולים במוקדים השונים ומסדרים בשטח. כוחות צה״ל יפעלו בתקיפות אל מול אירועי ניסיונות הטרור בגדר.

 שתי יחידות מיוחדות יגיעו לתגבר את אוגדת עזה וכן פלוגת שיריון ומספר צלפים. היום קיימו בפיקוד דרום היערכות לקראת ההתפרעויות מחר וקיים חשש כי ההתפרעויות האלימות ילווו בהפרחת בלוני תבערה ושיגורי רקטות לעבר שטח ישראל. מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו. סקר את מיקום הכוחות השונים ונהלי הפתיחה באש. בישראל חוששים כי גורמים ברצועה ינצלו את העובדה שבנט בוושינגטון בביקור מדיני ויבעירו שוב את הגזרה השברירית.


(צה"ל תוקף ברצועה).

מוקדם יותר היום הגיע אלוף פיקוד דרום אליעזר טולדנו לבקר את משפחת החייל בראל שמואלי עדיין מאושפז במצב קשה ונאבק על חייו בבית החולים סורוקה, ביקור שהיה טעון במיוחד. גם חברות הכנסת מיכל וולדיגר וח"כ אמילי מואטי הגיעו לביקור משותף.

יוסי וניצה, הוריו של בראל פגשו את האלוף. במהלך המפגש הטעון דרשו הוריו של הפצוע מהאלוף להתפטר בעקבות המחדל שהביא לפציעה הקשה של בנם. טולדנו אמר לבני המשפחה כי הוא לוקח אחריות על האירוע בו נפצע בנם ממחבל שירה לעברו מטווח אפס. הוריו של בראל אמרו לאלוף כי הם מבקשים להיפגש גם עם ראש הממשלה נפתלי בנט.

כזכור, במהלך הלילה מטוסי קרב תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בחאן-יונס, פיר מנהרת טרור בג'באליה, וכן עמדת שיגור רקטות תת-קרקעית של הארגון הנמצאת בלב אוכלוסייה אזרחית בשג'אעיה, בסמוך לבית ספר.

התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר אתמול. בצה"ל אומרים כי פעילות הטרור "הוכיחה פעם נוספת כי ארגון הטרור חמאס ממשיך להוביל ולדרדר את רצועת עזה למדיניות טרור. צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור ורואה בארגון הטרור חמאס כאחראי לכל הנעשה בשטח הרצועה".

במהלך התקיפות שביצע חיל האוויר ברצועה, זוהה ירי מקלעים לשטח ישראל. מטוסי קרב של צה"ל תקפו בתגובה פיר מנהרת טרור של ארגון החמאס בחאן-יונס.