"איפה יוסי מאושפז?": בנט התבלבל בשמו של הפצוע | האב תקף: "פחדן"

ראש הממשלה הוקלט בשיחה קשה עם אביו של בראל שנפצע בגבול עזה, בה התבלבל בשמות האב ובנו הלוחם ולא ידע היכן הוא מאושפז | האב תקף: "אתה מפחד?" | מאוחר יותר התנצל בנט: "ההחלפה בין השמות קרתה בתום לב"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/08/21 13:26 טו באלול התשפא

"איפה יוסי מאושפז?": בנט התבלבל בשמו של הפצוע | האב תקף: "פחדן"
בנט. , צילום: Alex Kolomoisky/POOL

ראש הממשלה נפתלי בנט התקשר אתמול לאביו של בראל, לוחם מג"ב שנפצע אנושות בגבול הרצועה מירי אקדח. בנט שתק בשיחה, נשמע כשהוא מגמגם, שואל היכן מאושפז הלוחם ולא ידע את שמו של בראל שמאושפז במצב קשה. השיחה המבישה תועדה ועלתה היום לרשת.

בשיחה תקף האב יוסי את בנט ומדיניות צה"ל מול חמאס. "כן לירות, לא לירות, לירות ככה, לקבל פקודה ממשמר הגבול. אתם לא יודעים לקבל החלטות? אתה מפחד? תתעורר. ממי אתה מפחד? מעבאס. תתעורר. אתה פחדן, אתה וכל הממשלה שלך פחדנים, תעשו משהו. תעיפו אותם מהשטח לקילומטר לא להתקדם, מה זה? איפה אתם חיים? אין לכם ילדים? יש לי ילד אחד. מה יש לך לענות לי אדוני".

בנט ענה ואמר: "אני רוצה לדעת כרגע איפה יוסי מאושפז". האב תיקן את בנט "בראל, תבוא, נראה אותך. אנחנו לא אנשי פוגרומים כמו שעושים על החיילים שלנו. תבוא תהיה גבר".

השיחה המבישה פורסמה כבר הבוקר. אמו של החייל אמרה הבוקר: "בעזרת השם הבן שלי יקום על הרגליים והשיחה המוקלטת איתו תשודר בכל העולם. הוא שואל את אבא של בראל שקוראים לו יוסי 'מה שלום יוסי? איך הוא מרגיש?' יוסי אמר לו שקוראים לו בראל".

ניצה הוסיפה: בנימין נתניהו צלצל אתמול ב־00:00. שאל שאלות, בירך ובכה בטלפון, בכה. כל פרט על הלוחם הוא יודע. אדון בנט התקשר ב־22:30 בלילה ולא ידע אפילו איך קוראים ללוחם - הוא שאל באיזה בית חולים הוא. בושה וחרפה". 

בנט מתנצל: "ההחלפה בין השמות קרתה בתום לב"

בנט הגיב מאוחר יותר לשיחה הקשה. "הלוחם בראל חדריה שמואלי נפצע קשה בתקרית בגבול עזה, ויחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לרפואתו. התקשרתי אתמול ליוסי, אביו של בראל, מתוך דאגה כנה לבריאותו של בראל ועל מנת לחזק את ההורים ברגע כ"כ קשה בחייהם. יוסי הביע בפניי כעס ותסכול טבעיים, ואני מחבק אותו ואת משפחתו. ההחלפה בין שמו של בראל לבין שם אביו קרתה בתום לב, ואני מבקש להתנצל על כך מעומק ליבי".

עוד הוא אמר: "אין מילים לתאר את הכאב והקושי שהמשפחה עוברת ברגעים אלה. חיילי צה"ל ולוחמיו, בוודאי בני משפחותיהם, יקרים לליבי מאז ומתמיד, וכך ימשיכו להיות. זהו קודש הקודשים. אני מבקש לשלוח פעם נוספת חיזוק ותמיכה למשפחה בשעה קשה זו, ומצר על כך שנפגעה. עם ישראל כולו נושא תפילה להחלמתו של בראל".

בבית החולים סורוקה שם מאושפז הלוחם סיפרו הבוקר כי מצבו של מוסיף להיות קשה. ד"ר עמית פרנקל, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ כללי בסורוקה: "החייל עבר אתמול סדרת ניתוחים על ידי צוות רב תחומי מהחטיבה הכירורגית. לאחר מכן חזר להמשך טיפול במחלקה לטיפול נמרץ כללי כשהוא מורדם ומונשם. הבוקר, מצבו מוסיף להיות קשה".