הזירה הימית באיראן מאיימים: "אם ישראל תשתמש בכוח נגדנו, היא תישא בתוצאות"

מתיחות ותקיפות במפרץ הפרסי, אחרי ששגריר ישראל באו"ם דרש להגיב על התקיפות הימיות, באירן הגיבו באיומים ואמרו על ההאשמה כי תקפו את הספינה: "טענות מופרכות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/21 17:17 כז באב התשפא

באיראן מאיימים: "אם ישראל תשתמש בכוח נגדנו, היא תישא בתוצאות"
תהלוכת טילים איראניים, צילום: saeediex / Shutterstock.com

על רקע המתקפות הימיות האחרונות נגד ספינות להן קשר עם ישראל, זהרה ארשאדי, ממלאת מקום שגריר איראן לאו"ם, שלחה היום (ה') מכתב תלונה לנשיא מועצת הביטחון של האו"ם, בו הגיבה לטענות ולשגריר גלעד ארדן.

אתמול שגריר ישראל בארה״ב ובאו״ם פנה במכתב תלונה למועצת הביטחון על רקע האירוע החמור בו איראן תקפה ספינה בבעלות ישראלית, תקיפה בה נהרגו אזרחים ממוצא בריטי ורומני. ארדן דרש במכתבו כי מועצת הביטחון תגנה בחריפות את איראן המבצעת פשעי מלחמה ופעולות רצחניות במזרח התיכון ובעולם כולו ומאיימת על הסחר הבינלאומי. והיום מגיבים באיראן.

"ליבריה, רומניה, בריטניה וצפון אירלנד האשימו באופן שרירותי את איראן מבלי שהציגו כל שמץ של הוכחות לביסוס טענותיהם. הטענות המופרכות הללו, נוצרו ע"י המשטר הישראלי מסיבות פוליטיות. ההאשמות הם מוטעות עובדתית וחסרות אחריות פוליטית ואתית". כתבה ארשאדי.

ארשאדי הוסיפה על המרחב הימי כי: "ישנה חשיבות רבה לביטחון הימי ולחופש הניווט. ההתקפה הזו שיבשה ומהווה סיכון לביטחון הספנות הבינלאומיות והיא הפרה ברורה של החוק הבינלאומי. איראן תרמה באופן משמעותי לקידום הביטחון הימי". 

"פריסת הכוחות הימיים של איראן במשך יותר מעשור באוקיינוס ​​ההודי ובאזורים סמוכים, זכו לתמיכה בינלאומית במאבק בפיראטים ולשבחים על ידי מועצת הביטחון", הוסיפה ארשאדי ואמרה כי: "אם ישראל תשתמש בכוח נגדנו, היא תישא בתוצאות. איראן לא תהסס לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על אנשיה וריבונותה ולשמור על האינטרסים הלאומיים שלה", סיכמה. 

כזכור, בשבוע שעבר  הותקפה מכלית הנפט "מרסר סטריט", בתקיפה נהרגו שני אנשי צוות בריטי ורומני והיא בבעלותו של איש העסקים הישראלי אייל עופר. השגריר איראן הגיב ואמר כי: "הפיגוע האחרון הוא עוד מקרה של טרור ימי שביצעה איראן. פעולותיה הרצחניות של איראן, המהוות הפרות חמורות של אמנת האו"ם ושל החוק הבינלאומי, לא רק מאיימות על בטיחות הספנות והסחר הבינלאומיים, אלא גם מערערות את יציבות האזור כולו". לאחר מכן פנה ישירות למועצת הביטחון וטען נגדה כי היא "לא יכולה לשבת בחיבוק ידיים מול הפרות כאלה של איראן או של ארגוני הטרור ברחבי האזור המשמשים כשלוחותיה".


(שגריר ישראל לארה״ב ולאו״ם במכתב דחוף למועצת הביטחון).