נפתלי בנט: "יודעים להעביר את המסר לאיראן בדרכים שלנו"

ראש הממשלה התייחס בישיבת הממשלה לתקיפה האירנית את הספינה "מרסר סטריט", בניסיון לפגוע בכלל במטרה ישראלית. "איראן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע. אני קובע כאן באופן מוחלט: איראן היא זו שביצעה את התקיפה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 01/08/21 11:38 כג באב התשפא

נפתלי בנט: "יודעים להעביר את המסר לאיראן בדרכים שלנו"
בנט בישיבת הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסוף השבוע איראן ביצעה תקיפה במפרץ עומאן כנגד אוניית "מרסר סטריט" שבבעלות ישראלית, באיראן קיוו לפגוע באזרחים ישראלים אך הביאו למותם של שני אזרחים זרים בריטי ורומני. הספינה הופעלה על ידי חברת הספנות הבריטית, אך היא בבעלותו של איש העסקים אייל עופר, והיא עשתה דרכה מהעיר דאר א-סלאם שבטנזניה אל נמל אל-פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. באיראן הוציאו הבוקר (א') הכחשה כי הם אלו שתקפו את הספינה, אך נדמה כי מדובר בשקר ואכן הם אלו העמדים מאחורי התקיפה.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בישיבת הממשלה לתקיפה: "אני שולח מכאן לבריטניה ולרומניה את השתתפותנו בצערן, וכמובן למשפחות הנפגעים". עוד תקף ראש הממשלה נגד ההכחשות של איראן: "שמעתי עכשיו שאיראן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע, הם מתכחשים לזה. אז אני קובע כאן באופן מוחלט: איראן היא זו שביצעה את התקיפה נגד הספינה".

עוד הוסיף: "ההתנהלות הביריונית של איראן מסוכנת לא רק לישראל, אלא פוגעת באינטרסים גלובליים, בחופש השיט ובסחר הבינלאומי. הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האיראני שהם עשו טעות קשה". לבסוף סיים באיום כלפי מדינת האויב: "אנחנו, בכל מקרה, יודעים להעביר את המסר לאיראן בדרכים שלנו".