יחיא סינוואר: "יש לנו 10,000 מחבלים מתאבדים בתוך ישראל"

מנהיג החמאס ברצועה, יוצא בהצהרה ראשונה לתקשורת, אחרי שבמהלך מבצע שומר החומות הסתתר מתחת לאדמה. לפי גרסתו: "יש לנו יכולת לשגר מאות טילים בדקה לטווחים של 100 ו-200 ק"מ, ויותר מ-500 ק"מ של מנהרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/21 18:46 טו בסיון התשפא

יחיא סינוואר: "יש לנו 10,000 מחבלים מתאבדים בתוך ישראל"
יחיא סינוואר. , צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

פחות משבוע לסיומו של מבצע שומר החומות ובהנהגת חמאס מתחילים לסכם את סבב הלחימה האחרון. מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר סיפק היום הצהרה ראשונה לתקשורת הזרה ברצועת עזה, הצהרה ראשונה לתקשורת מסופו של מבצע שומר החומות. סינוואר שבמהלך המבצע שהה מתחת לאדמה שב ואיים על ישראל והתייחס גם לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"בתוך ישראל יש לנו יותר מ-10 אלפים מחבלים מתאבדים למקרה שישראל תנסה לפגוע באל-אקצא, שכל אחד ייקח סכין לדקור בו, רכב לדרוס בו, או בקת''ב להבעיר בו את לבבותיכם." אמר סינוואר בהצהרתו לתקשורת והוסיף: "יש לנו יכולת לשגר מאות טילים בדקה לטווחים של 100 ו-200 ק"מ. יש לנו יותר מ-500 ק"מ של מנהרות ברצועת עזה - מתוכם נהרסו 100 ק"מ". 

לטענת מנהיג חמאס ברצועה, הזרוע הצבאית של הארגון תכננה לשגר בסיום המבצע 300 רקטות לעבר תל אביב אך חזרה בה בעקבות הלחץ המצרי להפסקת אש. לנתניהו מסר סינוואר: "אנחנו נדאג לכך שתקלל את היום שבו אימך ילדה אותך."

חמאס מסיימת את סבב הלחימה עם 57 הרוגים בזרוע הצבאית, כך על פי הודעת הארגון. בישראל נהרגו במהלך המבצע 11 אזרחים מתוכם בינהם חייל צה"ל אחד, עומר טביב שנהרג מפגיעת נ.ט בגבול רצועת עזה.

בלון תבערה

בלון תבערהצילום: ביטחון אשכול

בתוך כך אתמול פרצו שריפות בשטחים פתוחים במועצה אזורית אשכול. לטענת התושבים השריפות פרצו בעקבות בלוני תבערה שנשלחו מרצועת עזה זאת למרות הפסקת האש שנחתמה בשבוע שעבר. ברשות הכיבוי וההצלה טוענים כי השריפות נגרמו מסיבות שאינן בלוני תבערה.