רה"מ נתניהו: "גרמנו נזק לחמאס במינימום פגיעה בישראל" | צפו

סיכום מבצע "שומר החומות" | גנץ: "בשלב זה תם המעשה הצבאי והגיעה שעת המעשה המדיני" ; נתניהו: "שינינו את המשוואה ונגיב בעוצמה לכל רקטה - מה שהיה הוא לא מה שיהיה" ; כוכבי: "משימה אחת במבצע לא הושלמה, השבת הבנים הביתה. זאת אחריות אישית שלי"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 21/05/21 13:41 י בסיון התשפא

רה"מ נתניהו: "גרמנו נזק לחמאס במינימום פגיעה בישראל" | צפו
נתניהו בהצהרה, צילום: צילום מסך

סיכום מבצע "שומר החומות". רה"מ בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן בצהרה לתקשורת. 

רה"מ נתניהו בהצהרה לתקשורת: "אזרחי ישראל - מבקש להודות לכם על העמידה האיתנה והחוסן שגיליתם בימי המבצע. כשיצאנו יחד למבצע, הגדרתי את היעד המרכזי שלו – להנחית מכה קשה על ארגוני הטרור, ולהשיב את השקט תוך ביסוס ההרתעה"

"לא הכול ידוע עדיין לציבור או לחמאס - מכלול ההישגים שלנו ייחשף במהלך הזמן. אני יכול לומר שעשינו דברים נועזים וחדשים - אם היה צורך להיכנס קרקעית, היינו עושים זאת, אבל חשבתי שיכולנו להשיג את המטרה בדרכים בטוחות יותר" אמר נתניהו.

נתניהו מתחייב: "שינינו את המשוואה - אם חמאס חושב שנסבול טפטוף של רקטות, הוא טועה. אנחנו נגיב בעוצמה אחרת לכל ירי. מה שהיה הוא לא מה שיהיה. אנחנו לא שוכחים, ולא לרגע, את השבויים והנעדרים שלנו. פגענו ברוב היכולות של החמאס, תוך פגיעה מינימאלית באזרחים לא מעורבים"

שר הביטחון גנץ: "תם המעשה הצבאי, הגיע זמן המעשה המדיני"

שר הביטחון גנץ בהצהרה בקריה: "תודה לרה"מ על שיתוף הפעולה. ראוי שכל אזרח ואזרחית ידעו שבעת חירום אפשר וצריך לשתף פעולה. תם המעשה הצבאי, הגיע זמן המעשה המדיני - התנעת מהלכים ארוכי טווח שיחלישו את הקיצוניים"

גנץ: "אנחנו נמצאים במצב ביטחוני מורכב עדיין- כוחות צה"ל פרוסים ברחבי הארץ, מוכנים לכל אתגר מכל זירה. אני מבהיר לחמאס שמחיר הפרת השקט- יהיה כבד, כבד מאד. ועדיין, עירנות, הקשבה להנחיות ואחריות נדרשות בעת הזו"

נתניהו וגנץ בישיבה בפיקוד דרום

נתניהו וגנץ בישיבה בפיקוד דרוםצילום: עמוס בן גרשום

הרמטכ"ל: "משימה אחת במבצע לא הושלמה, השבת הבנים הביתה. זאת אחריות אישית שלי"

הרמטכ"ל כוכבי: "שלא כבעבר חמאס נמנע מירי נרחב בשעות האחרונות של המבצע. משימה אחת במבצע לא הושלמה, השבת הבנים הביתה. זאת אחריות אישית שלי, לא נשקוט עד השבתם. מבחינתי ומבחינת צה"ל - לא תם ולא נשלם, אנחנו ערוכים לכל התפתחות, נכונים לשוב ולפעול בעוצמה רבה בכל רגע נתון"

הנשיא ריבלין עם הרמטכ"ל בקרייה

הנשיא ריבלין עם הרמטכ"ל בקרייהצילום: מארק ניימן/ לע"מ

שמחה גולדין, אביו של הדר גולדין, בעצרת מחאה מול ביתו של שר הביטחון: "נכשלתם במבצע. הייתם יכולים להשיג תמונת ניצחון אם הייתם מחזירים את החיילים, אבל הפקרתם אותם בפעם השנייה. יש עוד אפשרות לתקן את המצב" 

צילום: באדיבות המשפחות

סיכום מצבע שומר החומות

סיכום מצבע שומר החומותצילום: דוצ

 

הנחיות פיקוד העורף

הנחיות פיקוד העורףצילום: צילום מסך, טוויטר