שומר החומות | 62 מטוסים ו-110 חימושים מדויקים: הושמדו 15 ק"מ נוספים ב'מטרו'

6 רקטות נורו בצפון לעבר משגב עם - כולם נחתו בשטח לבנון - צה"ל הגיב בפגזי ארטילריה לעבר מקורות הירי | צה"ל תקף הלילה את מערכת המנהרות של החמאס וחשף: חיסלנו 150 פעילי טרור מתחילת המבצע | הרמטכ"ל חיזק את ראשי רשויות מהעוטף: "חמאס הופתע מהעוצמה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/21 08:14 ז בסיון התשפא

שומר החומות | 62 מטוסים ו-110 חימושים מדויקים: הושמדו 15 ק"מ נוספים ב'מטרו'
ירי ארטילריה לעבר רצועת עזה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום ה-9 למבצע "שומר החומות", כשהבוקר (ג') צה"ל מדווח כי חוסלו עד כה כ-150 מחבלים ופעילי טרור, וכי במהלך הלילה הושמדו כ-15 ק"מ בשלב ד' של ה'מטרו' ברצועה, לאחר ש-100 ק"מ של מנהרות כבר הושמדו מתחילת המבצע.

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל המשיכו הלילה בתקיפת 'מטרו' ד' ברצועת עזה. במסגרת התקיפה, הותקפו כ-65 מטרות טרור. התקיפה בוצעה על-ידי 62 מטוסי קרב תוך שימוש בכ-110 חימושים מדויקים. 

בנוסף, הותקפו חמישה בתי מפקדים של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. הבתים שהותקפו שימשו כתשתית טרור וחלקם גם שימשו כתשתית לניהול לחימה. בין בתי המפקדים שהותקפו נמנים ביתו של מפקד גדוד מערב ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד זיתון וביתו של בכיר במערך הימי של ארגון הטרור חמאס.  כמו כן, הותקפה תשתית צבאית בביתו של האחראי בסיוע הקרבי של ארגון הטרור חמאס במחנות המרכז.


 
מטוסי קרב וכלי טיס תקפו גם מספר עמדות שיגור ירי רקטי שכוונו לפגיעה בערים תל אביב, אשקלון ובמדינת ישראל ואזרחיה. כמו כן, צה"ל תקף חוליית פעילי נ"ט של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה.


 
דובר צה"ל טוען כי, "ארגון הטרור חמאס הוכיח הלילה שוב כי הוא ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב אוכלוסייה אזרחית. צה"ל נוקט באמצעי זהירות ככל הניתן על מנת לצמצם פגיעה אפשרית באזרחים במהלך פעילותו הצבאית. צה"ל תוקף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה ופועל בעוצמה ככל שיידרש".

אתמול בערב, סביב השעה 23:15, נורו משטח לבנון שישה פגזים לכיוון משגב עם. כולם התפוצצו בשטח לבנון. בתגובה ירה צה"ל שמונה פגזי ארטילריה לעבר מקורות הירי, ובמקביל הנחה את התושבים שגרים במרחק של עד 4 ק"מ מהגדר לפתוח מקלטים, אך לא להיכנס אליהם. בעיקר ‏בשל אי הצלחת הירי, גורמים צבאיים מעריכים כי מדובר בארגונים פלשתינים סוררים מדרום לבנון, שביצעו את הירי לאות הזדהות עם תושבי הרצועה.

פגישת הרמטכ"ל עם ראשי רשויות מעוטף עזה

פגישת הרמטכ"ל עם ראשי רשויות מעוטף עזהצילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, קיים אתמול (ב') שיחה עם ראשי הרשויות באזור הדרום, עדכן אותם בפעילות צה״ל במבצע ושמע מהם על האתגרים בעורף. "למנהיגות שלכם ולחוסן שהאזרחים מפגינים יש עוצמה רבה", אמר הרמטכ"ל וחשף כי, "חמאס טעה כשהוא ביצע את הירי לפני 8 ימים לכיוון ירושלים, הוא לא חשב שזה מה שיקרה. חמאס הופתע מהעוצמה, מהשיטות ומההישגים והוא סופג עכשיו מכה קשה מאוד. המבצע יימשך ככל שיידרש".



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש: "סיימתי עכשיו הערכת מצב ואישור תכניות מבצעיות עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל. ההנחיה היא להמשיך ולהכות במטרות הטרור. צה״ל עושה זאת היטב, היום הוא חיסל עוד מפקד בכיר של הג׳יהאד האיסלאמי, פגענו ביחידה הימית של החמאס, וגם ממשיכים להכות בתווך התת קרקעי - המטרו של החמאס, ויש עוד מטרות. אנחנו נמשיך לפעול ככל שיידרש כדי להשיב את השקט והביטחון לכל תושבי ישראל". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן